regn & jogg

Sent igår körde jag ännu ett Tapout XT pass. Körde en repetition av Cross core Combat. Denna skiva är den hitintills tuffaste av de 5 skivor som jag har testat. Får se om jag får med mig Sara på ännu en skiva ikväll efter att Nora har lagt sig. Mina magmuskler vill nog helst vila idag då gymet i förrgår och gårdagens Tapout tog livet av dom.
Som om inte detta var nog tryckte jag in ett trailpass idag. Frågade min jobbarkompis Märta om hon ville med för hon är liksom jag "utan arbete" just nu och bor åt det hållet som jag tänkte träna. Win win.
När jag tankade upp filen mot datorn så märkte jag att klockan och pulsbandet hade tydligen inte fått kontakt med varandra så det blev pulslöst. Den första lilla puckeln på höjdkurvan är Uggleberget bakom Klockhammar och det var bra att vi joggade den för då fick jag se en stor gran som låg över stigen. Kanske måste lösa det :-) Nästa stigning är mer rejäl och det är monsterbacken upp emot Rusakulan. Dock tog vi bergslagsleden till grusvägen mellan Klockhammar och Bocksboda och körde grusväg ner till bilen.
 
Efter hemkosten så har jag jobbat lite vid datorn men mest har det blivit slöande med kaffe och praliner som jag fick i julklapp.
 
På grund av alla år som bloggare så har ju vänner och bekanta ( och alla andra med förresten) lite koll på vad man gör. Det finns personer som "checkar in" via facebook och tankar upp sina träningar på STRAVA mm. Det visar ju oxå på ett sätt vad dom gör på sin fritid. Så långt är väl allt frid och fröjd kan man tycka men det finns en baksida. Det är alla hatare och tyckare.
Jag har skrivit förut om Tyckare och görare och jag kom o tänka på det inlägget när jag fick höra om en person i min närhet som fick en kommentar om sin träning som lagts upp i offentligheten på nätet.
Kan man inte hjälpa istället för att ifrågasätta? På måndagsträningarna i mountainbike syns det tydligt vilka som delger sin erfarenhet och vill hjälpa andra medans andra personer (som är minst lika kunniga) döljer sig själva i bakgrunden men yttrar sig gärna i skymundan. Så kallat onödigt skitsnack (inte pga sitt innehåll utan hur det utförs)
Nä fler borde hjälpa andra kort och gott.

Igår spenderade jag oxå en del onödig tid vid datorn och hittade detta lite underhållande klippet
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback