förnedrad i Dovra

Sprang ju ett långpass för ca 10 dagar sedan och överansträngde väl nåt i knät för det har smärtat ett tag. Tog därför 5-6 dagar fritt från löpningen och klämde in 3 pass rullskidor. 
Igår hade jag en löpdejt med kollegan Emil. Han är 21 år, tränar väl 8-12 h i veckan och är allmänt skitstark. Han ville visa mig runt Dovra sjöar för det skall vara ett sånt vackert område. Jag tänkte att det kunde vara ett bra tillfälle och göra en ny löparfilm men efter första klippet dog kameran pga strömbrist.
Vi skulle starta lugnt men det kan nog klassas som ett halvhårt tempo. Från det så ökade vi lite och då kom naturligtvis den där stumheten i mitt högra lår tillbaka. Har inte känt av det på ett tag.
Det blev ett tufft trailpass på ca 9 km med 200 höjdmeter och jag är glad att Emil åtminstonde flåsade lite. Men hänga av han var inte att tänka på.
 
Nu ikväll så hittade jag några vattkopppor på Isabella så nu väntar väl en VAB-period för mig.
 
Har så mycket mer att skriva om.. Fan! Tidsbrist!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback