ryggskott & örebro öl-cafè

Oj oj oj vart skall man börja egentligen. Då o då skojar jag om att min gubb-kropp bara höll i 38 år för de senaste 6 mån verkar allt möjligt skit hända med den.
Har två ggr det senaste 1,5 året fått sjukt ont i ryggen men inte värre än att jag kunnat jobba. (dock med smärta)
Igår uppsökte jag läkare för att kolla upp TRE saker som stört mig en tid. 
1: ryggsmärtan var en form av ryggskott.
2: en tå som smärtat samt varit svullen fick omdömmet " vänta o se"
3: blir stum i en stor del av höger lår när jag springer i typ tröskel-fart eller högre. Detta är cirkulations-relaterat så där blev det en remiss till Kärl-kirurgen på USÖ.
 
Kanske är det pga ryggen och låret som jag inte kan springa så fort/hårt som jag vill. Lägg där till att jag inte ens kommer ut så ofta som jag skulle behöva för att må bra. Då är det inte helt otippat att löparformen sjunker som en gråsten.
 
I söndags var jag med bästa polaren och såg Sabaton på conventum. En söndag kväll är inte den bästa dagen för konsert men ca 7500 pers kom dit. Jag har ju sett Sabaton många ggr och detta var kanske inte den allra bästa MEN detta var den bästa showen/underhållningen. Dom gjorde det där lilla extra med statister samt pyroteknik. Ljudet på nedanstående film är förstås kass men ändå..
 
Jag slängde dessutom upp en present till bandet som blev uppskattat. Mini-serien Kampen om tungvattnet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback