Oslo, tur & retur

Hemma igen efter knappa 3 dagar i Oslo. 
Sara lurade iväg mig på en liten tripp och tyvärr så lyckades vi glömma kameran hemma. Jag som brukar skämma bort er med så mycket bilder menar jag...
Det som satte sig mest i minnet var vårt besök på vikingamuseumet där de hade 3 riktiga vikingaskepp. Inga kopior utan 3 riktiga som grävdes fram för ca 100 år sedan. De var välbevarade trots att de byggdes för ca 1200 år sedan. Het sjukt.
Blev ett löppass runt Holmenkollen på ca 15 km och när vi åkte hem genom värmland så passade vi på och tog en guidad tur på islandshäst på dryga 3 h. Det var ganska kul i härligt väder och fin natur. Vi red på både skogsvägar och fina, smala stigar. 
Igår blev det sent med att hämta barnen och packa upp efter resan så det blev visst en vilodag men imorse brände jag av 7 x 1000 meter på banvallen. Kanske det tråkigaste passet jag vet men samtidigt en bra värdemätare på hur snabbheten är i benen. Ridningen kändes lite grann och kroppen kändes (som vanligt?) lite tung men jag höll 3;47 i alla intervallerna så det är jag nöjd med.
 
Nu skall jag lägga barn.
God natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback