distans, blev snabbjogg, blev tempo.

I torsdags jobbade S kväll och vi fick dessutom ett roligt och efterlängtat besök av Jenny och Oscar från Mönsterås (typ Kalmar). De var ute och reste och passerade Örebro så dom tittade förbi en stund. Min hjärna hade hela dagen varit inställd på att träna så även fast kl blev 21 innan jag kom ut så fanns aldrig tanken på att strunta i passet.
Tänkte jogga min runda på 11,5 km. Klockan var ju mkt så först var jag inte så sugen på att pressa mig. Kände mig stel, tung och tjock under den första km som gick på 4:47. Blev väl varmare i musklerna och hjärnan kom på hur det var att springa efter en vilodag. (en vilodag som jag körde lite hemmastyrka på som vanligt) Kilometer nr 2 gick på 4:33 och det var väl där jag märkte att det gick ganska fort utan att det var särskilt ansträngande. Istället för att stanna kvar på den nivån så började jag hålla nån slags av snabbjogg/tempo-fart. km-tiderna sänktes mer o mer. När km nr 6 gick på 4:11 så visste jag att den var ju svagt utför men km nr 7 var mer böljande grusväg men gick ändå på 4:15. Verkligen snabbjogg för mig men det gick så lätt.
Totalsnittet landade på 4:22 på passet och det blev en bra genomkörare trots tiden på dygnet.
 
Dagen efter så var man ju som vanligt motiverad för nåt bra löp-pass men det är såå lätt att bara gasa på när det går bra och då kommer antingen skador eller sjukdomar så istället för löpskorna blev det rullskidor i den sköna sommarkvällen.
9 km bort på banvallen i svag sned medvind, vändning och sen matade hemåt igen. 18 km stakning och hjärnan befann sig som vanligt på stafettvasan :-) Har så lätt att plocka fram mentala bilder när jag tränar. Strax efter semestern så byter jag arbetsgivare och den nygamla VD:n brinner för fysisk träning och tävlingar så jag är övertygad om att det blir mer tävlingar framöver i jobbets regi. Under gårdagens träning så drömde jag om en kickoff i Ånnaboda med skidträning, bastu och mat & öl. Får väl se om han nappar på den idèn.
 
 
 
Idag är det återigen dags för medeltidsmarknaden i Wadköping. Tyvärr är det skitväder i form av regn men det regnet är samtidigt såå efterlängtat. Är ju kruttorrt ute. Får se vad vi köper för fint i år. Traditionen är ju att vi åtminstone köper nån slags sten/metall av en gubbe där. Kanske slår man till på en mongolisk dubbelsvängd pilbåge i år :-)
Bildresultat för mongolisk pilbåge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback