slutbloggat efter 10 år

Jag började blogga våren 2007 oh det uppmärksammande jag i våras när 10-års jubileumet passerades. Sedan dess har jag skrivit mindre o mindre här. Livet med sambo, hus och två barn tar tid och samtidigt minskar intresset att skriva här. Jag har dock ett intrese av att faktiskt skriva ut allting då detta är det närmaste en dagbok jag kommer. Kan vara kul att ha detta som en bok när man sitter på hemmet, gammal o senil.
 
Men vad har hänt sista perioden då?
Jo som sagt efter en kort löpvila efter Å-stadsloppet så har jag börjat hitta tillbaka till nån slags träningsrutin. Har undvikit att bara springa grusvägsrundor här i Latorp. Jag har faktiskt tagit bilen några km och sprungit ganska mycket i Kilsbergen. Inte bara för att trail är roligare än att nöta väg utan också i förebyggande syfte att hålla mig hel.
Har dessutom köpt gymkort som gäller ett helt år men jag känner mig själv så jag tror bara jag kommer att gymma mig genom vintern. I skrivande stund så har jag lite lätt träningsvärk från gårdagens utfall faktsikt :-)
Skidsäsongen har precis anlänt. Hunnit med två st pass på konstsnö i Ånnaboda och jag känner mig grymt bra o stark i stakningen konstigt nog. Vet ej varför men det är ju ett angenämt problem :-)
När det gäller skidor så skall jag, farsan, syrran och två st till köra stafettvasan i år. Verkar kanske som jag får köra startsträckan. Ska tusan våga mig på att köra den ovallat i år. Bara staka mig uppför startbacken. Hur svårt kan det va ? :-)
 
Löpning 2017
En dröm som alltid lever är ju sub 40 på milen. I år var jag nära 2 ggr men klockade mig själv på 40:16 vilket jag sen försökte slå nån månad senare. Då låg jag under det målet i 7 km men kroknade där och slog av ordentligt under en kort sträcka. Gick två ggr men gick ändå i mål på 40:55. Så där var formen i år och drömmen lever vidare. Bevisade för mig själv flera ggr att sub 20 på 5 km funkade och på gubbracet i våras så blev den officiella tiden 19:48.
Mål 2018
jae...här är det inte så självklart. Fyller ju 40 nästa år och jag och Sara har aldrig åkt på en träningsresa ihop. Kanske kanske lyckas vi skrapa ihop både pengar och barnvakt i sommar och kombinerar vår egna träningsresa till ön Madeira. OM det blir av så blir det förhoppningsvis i början av juni för då skulle jag vilja anta denna utmaning
 
Skulle vilja springa sundvalss trail, Kullamannen, åka på löparresa osv osv. Det är mycket man vill här i livet.
 
Med detta inlägg så vill jag förvarna att bloggen kanske kanske dör nu. Inloggningen finns ju kvar så jag kanske börjar blogga spontant igen men man vet aldrig. Kanske är detta inlägg mitt allra sista. Det var länge sen denna blogg hade 100 besök/dag så nu vill jag tacka er tappra som dag efter dag har öppnat denna sida med förhoppning om att det skall ha skett nån uppdatering. Jag använder dock instagram mer o mer där ni kan fortsätta följa mig.
Ta hand om er
 
 

Kommentarer
Postat av: Henrik

En epok går i graven!

Postat av: Adde

Tråkigt

2017-12-13 @ 18:59:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback