snabbdistans

Igår var det påskafton. Det betydde onödigt mkt kalorier för både mig och våra barn. En släkting repekterade verkligen att vi inte vill ge våra barn så mkt godis så utav den släktingen så bestod påskägget av frukt, tandborste och lite pyssel. Perfekt.
Hos en annan fick de båda var sitt ägg med massa godis. Varken jag eller Sara tycker att Isabella 1,5 år behöver äta godis.
 
När vi skulle åka till svärfar för påskmat så passade jag på att transportspringa dit. Det är ganska exakt 18 km och då det hade snöat onödigt mycket dagen innan så tänkte jag att det fick ta den tid det ville men döm av min förvåning när det endast låg 1-2 cm puder på banvallen. Solen lös och det var nästan vindstilla. Benen gick av sig själva och när km-tiderna började på 4:37 och 4:40 och allt kändes lätt så struntade jag i att bromsa mig själv. Jag tänkte att om benen ändå är fulla med spring så låt känslan bestämma farten.
Den totala snittfarten på 18 km blev 4:41 och detta med en helt okej snittpuls.
Idag värker vaderna lite men annars känns det bra.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback