Skotest och nyheter från salomon

I måndags var det återigen dags för Team Nordic Trail att ha sitt pass. Denna dag var det jag som höll i passet och vi hade finbesök från högkvarteret i Stockholm. Tyvärr kom inte Miranda men hennes kollegor Alex och Robin dök upp istället. Med sig hade de lampor från Petzl och en ny sko från salomon som heter XA alpine.
Jag har inte riktigt sett behovet av en sko med damask.men eftersom det fanns en möjlighete att prova skon så gjorde jag ju det.
Passformen är sig lik. Gissar att skon använder sensofit och endofit för den smet åt runt foten lika sense ultra skorna. Dock kände jag efter knappa 1 km att jag kanske borde ha dragit åt snörningen lite till men detta glömde jag bort. Sprang sedan hela passet och tänkte inte ens på vilka skor jag hade på fötterna. Det får nog uppfattas som ett bra betyg för om man har minsta lilla fel på den sko man springer i så märker man ju av det hela tiden. Så var det INTE med denna sko. 
Resultat: sköna men jag ser inte behovet.
Film från måndagens pass:
 
Tack vare att jag följer rätt saker/produkter/personer på instagram så noterade jag ännu en nyhet från salomon. De har en swimrun-sko på G
 
Har inte lyckats hitta några filmer på svenska eller engelska om dessa skor men får man gissa så väger swimrun-skon ganska lite och släpper ut vatten rätt snabbt.
 
 
Igår borde jag väl ha vilat MEN..så om jag kollade i kalendern så visade det sig att veckodagarna onsdag & torsdag skulle bli svåra att träna på så...då fick det bli ett mörkerpass.
Fick sällskap ännu en gång av Anna. Hon har fått en sjuuuk boost av trail på sistone. Jag känner igen känslorna från mitt löparläger i spanien i maj-månad.Det är kul för den glädjen och energin smittar av sig och vi pratade mkt om hur vi båda uppskattade naturen och friheten med trail.
 
Vi sprang ca 8,5 km igår men som sagt...nu väntar 2 dagars vila.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback