Föräldraledig och trött

Jaha andra veckan med pappaledighet och tröttheten är ett faktum. Längtar redan till jobbet för att få vila upp mig.
Träningen går väl fortfarande okej men idag blev ett (väntat) bakslag för löpare. Har ju snöat hela dagen så att ens tänka att väglöpning skulle gå bra var ju jäkligt korkat.
Lägger man dessutom till att jag bara gick och väntade från kl 14 att jag skulle kunna få springa ut och klockan sen hinner bli 19:35 innan skorna kan snöras så har jag tappat sugen för länge sen.
Blev iaf 7,5 km till kontot ikväll i snöfall från sidan. Tänkte på löpteknik och fotisättning. Blev såå sjukt inspirerad av Mikaela Kempi i lördags när hon sprang Kilsbergsleden i Karlslund. Hon passerade framför mig ca 1 km före målgång när hon vann 15 km-loppet. Som en riktig löparnörd så slogs jag av hennes fina löpsteg.
 
Det hade jag i tankarna när jag sprang hem ifrån Ånnaboda dagen efter Kilsbergsleden, dvs söndags. Trots att jag sprang mkt stig och tog en lång stigning på 10 min. Sprang/joggade en hyffsad sträcka obanad terräng så landade det totala snittet på 5min/km. Noterade på träningsfilen sen att jag parkerade mellan 4:25-4:35/km på väg vilket KAN ha varit pga inspirationen dagen innan. Jag tänkte verkligen på att skjuta fram höften och låta den dra kroppen framåt.
Hittade en ny låt för mig idag. Gruppen In Falmes är knappast ny för mig men låten och framträdandet var grymt. Eller vad säger ni?
 
Imorgon väntar kvällstrail i Kilsbergen. Ska bli intressant o se hur mkt snö det har landat där idag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback