Tiveden Trail 22,5 km

Sitter här med skönt trötta ben efter gårdagens drabbning i den lilla hålan Granvik, strax norr om Karlsborg. Jag och Sara skulle för första gången köra en tävling tillsammans som lag. På denna (för oss nya) trailtävling fanns nämligen chansen att springa stafett. 
Då sara varigt flitig att stuka sina fötter samt att i stort sett aldrig vara helt frisk så skulle hon springa det första varvet av 5 sedan skulle jag då springa de avslutande 4 varven.
 
Hon gjorde sin uppgift och vid växlingszonen stod jag med Nora och Isabella. När jag såg Sara så satte jag ner Isabella bland blåbären så jag kunde ta av chippet från saras ankel. Jag hade hört att det skulle funka att ha det runt handleden oxå så det fixade jag på mig själv under de första 500 metrarna.
Det sista jag hörde Sara säga var "du kommer älska den här banan"
Hon hade rätt. Banan kan jag egentligen inte klaga på men shit vad utslagsgivande de branta uppförsbackarna var. De tog hårt på låren.
Jag var rätt färdig efter 3 varv så jag visste att det sista varvet skulle bli en plåga vilket oxå syns på pulskurvan. Orkade liksom inte pressa på.
En annan sak jag ska ändra på tills nästa år är skovalet. Bilderna visade torra fina skogsstigar men jag skullle haft skor med bättre grepp än salomon sense ultra.
 
Då inga deltagare hade nr-lappar utan endast var sitt chip så visste man inte vilka som körde solo-klass eller stafett. På så vis blir ju liksom alla motståndare.
Riktigt spännande att se sträcktiderna så här i efterhand. Saras o min tid ligger visst lite förskjutet här men ni fattar..Vi hade 41:14 på första varvet och var alltså 3a då.

1. 238 Sara backlund & Ola Hellström Almby IK, Team Nordic Trail 41:14  1:05:40 1:30:55 1:57:42 2:27:03 2:28:27  
  2. 257 Fredrik Falkander & Tommy Blom SOK Träff 27:28 58:59 1:26:59 2:01:57 2:30:01 2:31:23  
  3. 240 Jonas Holmqvist & Jenny Holmqvist Lidköping/Stockholm 31:34 1:04:38 1:34:01 2:07:53 2:39:38 2:41:08
 
Mycket galad och nöjda gick vi mot bilen. Sen kom tröttheten ikapp Isabella så resan hem bestod av skrik o skrik för hon var så trött.
Hemma så fixades välling och Sara skulle natta ungen...Vad händer då? Jo ungen vill inte somna...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback