örebro action run x 4

I fredags cyklade jag in till Örebro i nästan högsommarvärme för att hjälpa till med Örebro action run. Det är andra året det arrangeras i stan men första året med mig i teamet. Därför blev loppet så sjuuukt mkt bättre...Nä knappast. Men jämfört med de arrangemang jag varit involverade i tidigare så är denna apparat så sjuukt mkt större. Märktes direkt att här fanns det muskler och rutin men samtidigt var det så många fler moment som skulle roddas.
Fredagsroddningen med funktionärer drog igång kl 17 och när klockan var 19:30 på fredagskvällen så tänkte jag att detta går ju snabbt och bra. Till min hjälp hade jag 3 innebandykillar som jobbade på bra med att bära kravallstaket, banda upp banan o.s.v.
Dock hade vi ca 3 km av banans 7,5 km så tiden sprang iväg och motivationen sjönk hos killarna. Strax innan kl 23 bröt vi för natten. 
Jag summerade med de ansvariga vad som var gjort och hur vi skulle lägga upp själva tävlingsdagen. Första start var ju kl 12 så just där och då kändes det ju lugnt.
Lördag morgon kom snabbt.
Självklart tillkom det uppgifter och trots bra rutiner så fanns många frågor. När kl var 11, dvs 1 timme innan start så ville jag byta om och springa ett testvarv men det skulle ta mig 53 min till innan jag kom iväg. Då var det 7 min kvar till första start och jag hade ryggsäck med sprayfärg, km-skyltar och extra plastband. Mina ben var tunga och orsakerna var många. 5 h sen frukost, allt jag hade fått i mig var en liten chokladbit. Mycket promenerande och bärande. Jag förvarnade flaggvakter på min runda och vid 2 km så kunde jag se långt bakåt och ana att de första löparna var på ingång men det dröjde nästan till km 3 innan jag blev omsprungen. 
Jag märkte under detta varv en del misstag i vårt arbete med banan vilket var skönt att kunna åtgärda direkt.
Under denna långa dag så blev det totalt 4 varv på banan och jag är glad att när jag sprang det sista så var det två "inte topp-tränade" individer som sprang. Mina ben var trötta efter de 3 varvet som jag hade gjort innan plus de uppdrag jag hade gjort som t.ex mer muggar till vätskestationen, extra sprayfärg på gatorna osv. Skulle gissa att jag gjorde ca 40 km igår varav 15 av dom var på hinderbanan MED hinder. De två första varven så smög jag runt hindrena :-)
 
Tävlingar går alltid snabbare att riva än att förbereda och så även nu. Det har dock varit 1,5 låååångt dygn och nu söndag em så vill jag mest ha lugn o ro. 
 
Har varit riktigt häftigt att få vara delaktig och det skapade en viss mersmak att prova nåt action run lopp...Går ju ett i västerås i oktober....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback