livs levande.

Jag reste på mitt livs resa i maj månad. Tänker på den flera ggr i veckan.
Förra veckan var jag i Idre med familjen och den resan kommer definitivt på andra plats.
Varför? Jo såå många löparminnen därifrån
 
Ja äntligen blev den av. Vår Idre-resa. Har viljat åka dit sen 2013-14 då jag stod brevid deras monter på vildmarksmässan i Stockholm. Det sköna är så här i efterhand att det levde upp till förväntningarna och levererade en grymt bra sommarsemester.
Jag skulle kunna bespara er massa text och bara visa er en film..
sagt o gjort
 
I slutet av filmen så är det när jag hängde med den arrangerade rundan som Idre stod för. Dåligt väder, kallt o ruggigt men det blev ett gäng ändå. När jag klev ur bilen uppe vid Nipfjället så tryckte jag igång klockan och såg att min puls var 31 slag/ min. Tänkte att det måste vara nåt knas så här i början. Gick över parkeringen ca 5-8 meter och då hoppade den upp till 37 slag/min. Stod still, drog ett djupt andetag och pulsen sjönk till 35. Gjorde nåt slags rekord för 2016 där. Var 10-11 år sen jag noterade såå låg puls. (hade 28 i fullständig vila då)
 
Sista dagen på plats så ville jag sätta en bra tid uppför OCH nerför Städjan. Joggade till parkeringen nedanför, tryckte till på klockan och gav mig iväg på den steninga vandringsled som leder mot toppen. Efter ca 1/3 av sträckan kollade jag till på klockan och såg att jag tryckt på pause istället för LAP och skrek då könsord över kalfjället. Matade på hyffsat bra ända upp till toppen men denna gång njöt jag inte av utsikten utan tryckte LAP och gav mig i bra fart nerför berget. 
Vet att jag kan kapa hyffsat mycket på denna nerförslöpning, framförallt på den övre delen men ändå blev jag sjukt nöjd över att jag stoppade klockan på 12:49 nere vid parkeringen. Är en rätt bra tid tror jag.
Nu är ju SUUNTO så jäkla bra att den kommer igåg allt. Så jag kunde lägga ihop den pausade tiden med den tid jag hade kvar upp till toppen så min klättring tog 27 min 30 sek vilket "bara" är 3 min efter Jonas Buud. Sen säger dock STRAVA att jag gjorde det på över 30 min. Förstår inte den differensen. Sen...när jag ändå nämner STRAVA så...Jag skulle vilja göra utförskörningen till ett segment men vet inte hur :-(
 
Igår tisdag så uppkom det en chans att få ett bra fartpass på banvallen. Hade hellre kört idag men livet kom emellan. Hade bokat upp min granne och grymma löpare Jacob som farthålare och vi skulle köra en testmil var det tänkt. Jag är dålig på att hålla ett jämnt tempo så jag beställde 4:10 fart de första 2 km sen skulle vi kanske justera. Kände efter de första 2 km att det inte var rätt dag för ett rekord. Inga superstarka ben helt enklet. Vi körde 4 km i 4:10 fart sen bad jag om att sänka till 4.15-fart vilket jag INTE trodde skulle göra sån skillnad men det gjorde det.
Vi hade pratat om innan att kanske var det onödigt att köra 10 med kass känsla. Kanske skulle det vara bättre att avbryta vilket vi faktiskt gjorde efter 8 km. Med en liten spurt så avslutade vi med ett snitt på 4:12/ km vilket inte riktigt var det besked jag ville ha men jag är inte supermissnöjd heller men jag inser att bli bäst på firman på årets midnattslopp på lördag blir svårt.
Vilade idag och skall röra på benen imorgon så får ni hålla tummarna på lördag
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback