5x30 sek

I tisdags körde jag och den lokala förmågan 6 x 3 min i den lokala backen "gråtarbacken".
Värmde upp de ca 2 km till backen och bestämde att hans "mållinje" för intervalerna fick ligga ca 200 m bakom min.
Vi startade första intervallen och då han startat ca 15 m bakom mig så kände jag mig sjukt stressad. Tänkte flera ggr att "jag borde hålla igen på 1a intv" men istället så blev det ett pers på den sträcka jag sprungit flera ggr förut. 2:50 blev det.
Sen dalade det och den 4e intv avbröt jag faktiskt vid 2:36 och då hade jag tänkt länge att jag skulle skita i den pga de stumma benen.
Avslutade dock starkt med två bra intervaller. Hoppas löparkollegan Jacob fick ett bra pass han med.
 
Vilade igår och gick faktiskt och la mig kl 20:30 igår för att sova igen.
 
Idag hade jag väl tänkt 4x4 på banvallen men mina ben (framförallt höger benhinna) var inte så sugen på det. Joggade iväg och hann komma på vad ersättningen skulle innehålla.
5x30 sek blev det. 4 av dom brändes av i Latorps stationsbacke. Hittade två märken (elskåp och gatubrunn) som tog 32 sek. Perfekt.
Nu strular kontakten igen på den relativt nya Polarklockan (luktar reklamation) så ingen graf ikväll. Fick cykelsällskap på den sista av Garphyttans stigguru Thomas.
 
Vila imorgon och avfärd mot stockholm. På lördag väntar start i en mörkertävling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback