jäkligt mkt nu i både hem & huvud

Ja nu är det mycket i Olas huvud. 
  • I måndags började stambytet i huset. Man får gå ner 4 vånigar för toabesök, disk samt att hämta upp vatten i dunk.
  • Lite stillastående i jobbet. Många yttre faktorer som jag inte kan påverka.
  • Idag skall jag på info/inskrivning inför operationen. Tror att den ovetskapen påverkar mig. Klart man skall tänka att allting kommer att gå bra nästa vecka men det finns risker. Klart det finns det med allt.
  • Är i engagerad i klubben och det händer så mycket där nu trots lågsäsong och det blir en belastning det oxå. 
  • Närmar sig flytt till hus och även där finns en viss osäkerhet och många frågor hur det kommer att bli.
 
Gårdagens träningar.
Klämde in ett 5x4 min pass på stakmaskinen på lunchen. En lunch som förresten uteblev. Kom på kl 18 att jag inte hade ätit någon under dagen. Ja en keso och en proteinbar på fm men det är väl inte direkt lunch?
Passet gick okej men trots att jag denna gång hade handskar fick jag ändå en blåsa på insidan av tummen. Sen funkade inte datorn till stakmaskinen så jag såg inga watt-siffror eller puls på displayen så det enda jag kunde gå efter var pulsklockan som så ostrategiskt satt på handleden. Därför blev det till att gå på känsla när det gällde intensiteten och tiden fick jag vrida på handleden mitt i en stakning för att se. En kombination av detta + motivationsbrist så blev inte en enda intervall 4 min lång utan den kortaste blev 3:33 och den längsta 3:56 men jag körde ju ändå 5 st så det är lugnt för den delen.
 
Möte och allmän vardagsstress i detta byggkaos här hemma men jag ville ändå få in ett pass till igår kväll så kl 21 startade jag och Sara ett tapout-pass. Det blev Muay Thai. Tredje gången jag kör just den och nu kändes den inte särskilt tuff. Tror det börjar hända saker :-)
 
Som sagt snart är man husägare. Då blir det förstås att klippa medföljande gräsmatta under sommarhalvåret. Har börjat fundera på det där med gräsklippare och jag tror det kan bli en åkbar...

Kommentarer
Postat av: Malin

Va hade du inte ätit nån lunch? Varför sa du inget, då hade jag självklart bjudit på nåt mer!! Hoppas det gick bra att cykla hem.

2014-01-16 @ 14:36:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback