Dubbla pass igen. Händer de nåt?

Igår kväll bestämde vi väl (sara o jag) att hon skulle gå upp med Nora på morgonen. Nu är det iallafall jag som varit uppe sedan kl 6 och druckit låtsaskaffe och lagt pussel och kollat på Babar. Jämnställdhet?
 
Igår tog vi en promenad. Egentligen två st men den första tog vi till en känd tidningsbutik i stan och bytte bort en av de tidningar jag fick häromdagen. Blev inte en utan två nya tidningar där den ena hade ett reportage om Djingis Kahn. Kunde inte hålla mig utan läste just det reportaget direkt när vi kom hem. Lärde mig egentligen inget nytt men jag är så fascinerad av den perioden och vad han åstakom. Måste nog hyra Mongol igen.
 
Precis när Sara gått upp igår klämde jag ett tufft Tapout-pass. Strength and upper hter det och detta var andra gången jag körde det. Märker stor skillnad på vad jag orkar nu mot första veckan. Har ju kört Tapout i snart 3 veckor och jag har blivit mycket stabilare och starkare men jag är osäker på om det kommer att synas någon skillnad på kroppen. Huvudsaken är väl att jag märker skillnad. Passet var mest för axlarna men inte enbart. Körde säkert 6 olika varianter av armhävningar under passet.
 
Blev positivt överraskad av mitt hjärta som ville ta en promenad igår kväll. Vi drog iväg Nora i pulkan och åkte i backen borta vid svampen. Tror vi hade kul alla 3.
Efter hemkost blev det en ca 6 km lång joggingtur för mig i 5:30-fart vilket jag tycker är lagom i dagsläget.
 
Sen avslutade vi kvällen med att se filmen om facebook, the social network.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback