inför träningsrace

Igår befann jag mig i det jag till vardags kallar bergen. Skulle sätta upp lite kompletterande skyltar och dessutom såga upp ett träd som blockar en fin stig. Hade ringt markägaren dagen innan förstås. När jag i huggarbyxor, huggarhjälm och med motorsågen gått ca 1 km för att komma till platsen med de omkullna träden...
 
Då noterade jag en liten lapp som någon hade fäst på stammen. Tror knappast det var markägaren själv för han hade ingen aning om att det låg träd på denna plats.
 
 
 
Jag undrar dels vem som satt dit lappen och dessutom hur de har tänkt att dessa träd skall sågas upp. Med fogsvans?? Lycka till.
Nu går det att cykla runt dessa två så lätt så jag gick tillbaka till bilen utan att såga något.
 
De kompletterande skyltarna är de bokstäver som du kan se på kartan. De är orienteringshjälp så man snabbare kan läsa in sig vart på kartan man är.
 
Har haft en vilodag från träningen och ikväll lär det inte bli något heller då vi åker direkt för att hejja på klubbens träningstävling vid kvarntorp.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback