SM i Södertälje. Silver & krasher

Oj vad jag har fått puls, svett och spänning idag och då har jag inte ens suttit på en cykel!
 

Vilket arrangemang det var! Stort, flera utställare, bra väder hade dom beställt oxå. Banan var ganska mycket förändrad mot de gånger som jag kört cuptävling där men jag tycker dom hade gjort en bra SM-bana. Det fanns ett drop som var väldigt omtalat och på bild ser det inte särskilt mycket ut men det var alldeles lagom tycker jag. Om det hade regnat flera dagar innan kanske man kunnat stryka det men nu var hela banan snustorr.
Här ses Samuel Brännlund från Lycksele springa över det rakaste alternativet medans Ville Olsson cyklar ett enklare alternativ i bakgrunden.
Här ses Magnus Pettersèn springa samma spår. Fotat från andra hållet.
 
Oj vad lätt den här lilla nerförskörning ser ut på bild. Precis där jag stod och fotade står en stor tall så i nederkant på bild var du tvungen att svänga vänster men sen gick banan åt höger. En bra liten detalj som gjorde den i övrigt snabba banan lite svårare.
 
När klubbens åkare i D30 körde sprang jag mellan banans olika delar och tog tider och fotade. Hon ledde från första stund med 15-45 sekunder beroende vart i banan det var. Ut på det fjärde och sista varvet var det ca 42 sekunder till tvåan men det åts snabbt upp till ca 20 sekunder och det är ju lättare att jaga än att vara jagad så de sista 500 metrarna gjorde vår dam ett misstag som kostade henne segern. Hon kollade bakåt och det slutade med en krash och hon blev deklasserad till andraplatsen men ett SM-silver är iaf ett silver. Det blev klubbens bästa idag då en stark ungdomsåkare krashade igår på träning och fick en spricka i nyckelbenet, en krashade under dagens XCO-tävling och ådrog sig en kraftig stukning av handleden, en H30 åkare körde sönder sin ram och en annan krashade hårt och tappade luften och fick fram lite blod på klassiska ställen som knä och armbåge.
Vår H40 åkare kunde man dock lita på. Han körde starkt och slutade 4a efter ett stabilt lopp.
 
Så fort tävlingarna var över började jag sakna min änglar här hemma.
 
Nu när Nora somnat så förstörde jag och Sara en present till Nora som vi köpte på marknadsafton för en tid sedan. Den började ändå sjunga på sista versen :-)
 
Imorgon så skall vi äntligen fika med några bekanta innan vi styr volvon söderut till Kattala (bastu & nakenbad i sjö?) sen på tisdag åker vi till Kolmården och några dagar i Norrköping.
 
Trevlig arbetsvecka för er som jobbar hehehe
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback