Världens historia

Igår körde jag ett boxningspass på Örebro Boxningsklubb. Rätt avslappnad stämning då det var skitlite folk där på fortsättningsgruppen. Dom sa att det berodde på jul-o nyårshelgerna. Nåja, trött blev jag och idag har jag nära till kramp i höger vad hela tiden. Masserat in den med liniment och jag lär hålla på så resten av dagen :-)
Träning var klassisk uppvärmning. Jogga runt, skuggboxning, hopprep innan vi körde lite teknik och sedan säck. Fy fan vad slut man blir av säckträning. Alltså hela kroppen. INga löppass eller cykelpass kan jämföras med detta. Man blir helt färdig.
 
 
Sent igår kväll råkade jag zappa förbi svt 1 och fick se Djingis Khaan. Jag är just nu så såld på den historien. Här har ni en länk till programmet där det mellan minut 14 och 22 handlar om mongolernas utbredning. Statyn till hans ära som ni ser vid minut 21 fick mig verkligen att vilja åka dit.
 
Idag väntar skatteverket, lunchdejt och sen en fikadejt. Tuff semesterdag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback