Etapp 8, endast en kvar nu :-)

Sitter här tidig söndagmorgon trots att kvällen blev sen igår. Melodifestivalen, trevliga gäster och god mat o dryck. 
Men mornar är den tid på dygnet jag lättast får för mig själv här i lyan.
 
Under den här trainertouren har jag sagt flera gånger " blir jag inte sjuk får jag en formtopp i februari". Igår kväll började Nora få feber så nu är det väl någe nytt skit här hemma och jag har en etapp kvar. OM jag står emot hennes baciller även denna gång kommer jag att bli förvånad men väldigt nöjd. Mitt immunförsvar verkar må ganska bra (peppar peppar)
 
Gårdagens Etapp 8
Det var ju en dubbel-etapp med 2 filmer från sufferfest. Den första There is no try var tuff. ganska korta intervaller mellan 15 sekunder till 4 min. Försökte gå på rött i början men det funkade INTE när den där 4 minuters intervallen kom. Då kom det inte ut så höga wattsiffror :-) I mitten av filmen hörde jag dock en röst som fick mig att ta i lite till
 Rätt färdig efter detta pass så fyllde jag vattenflaskorna innan jag klickade igång film nr.2. Den som jag har bävat för hela Touren för jag vet vilket helvet den är.
Revolver
Denna träningsfilm är ganska enkel att utföra. Värm upp och kör sen 15 st 1-minutsintervaller på allt du har, vila 1minut. Låter enkelt men helvete vad jag plågades igår. Stön, svordomar och peppande ord till mig själv hördes igår. Inte jättehög snittwatt men kroppen svarade ändå rätt okej.
Watt 230
puls 148,
kadens 88
Helt slut men väldigt nöjd klev jag av och skippade nedvarvningen och satte mig och brevid Nora i vardagsrummet. Nora och jag som hade haft kul ihop tidigare på dagen på Marieberg :-)
 
 
Hon hade åkt själv flera ggr men när det skulle filmas och när folk kollade så småtvekade hon så här :-)
 
Idag väntas först lite jogging med klubben på fm. Det är en öppen provlöpning av banorna till www.icebugWinterrun.com sen någongång ikväll blir det sista etappen som är Local Hero
 
 
Local Hero är uppbyggd så här:
  • 5:00 warm-up
  • 3:00 of criterium racing
  • 3 x 6:00 pyramids- with 2:00 rest between each pyramid
    • 1:00 following Richie Porte at 7/10 effort
    • 1:00 following David Millar at 7.5/10
    • 2:00 following Fabian Cancellara at 8/10
    • 1:00 following David Millar at 7.5/10
    • 1:00 following Richie Porte at 7/10
  • 5 x 3:00 road race laps with 2:00 rest between each lap. Now each lap has its own personality, with some flatland  racing, climbing, jumps or breakaways. You’ll have your chance to chase with Cadel Evans, attack with Philippe Gilbert and Vincenzo Nibali and sprint for the win against Thor Hushovd.
  • 1 x 2:00 SPRINT! Building up over 2:00, you’re going to increase the speed as you come into the final straight in Geelong. After 75 minutes of racing, can you beat Hushovd? How does 10/10 sound to you?
  • More sprints! You might think you’re tough, but how would you have fared against Lemond, Bugno or Cipollini? Here’s your chance to go back in time and find out!
  • 5:00 warm down
Låter väl som en fin avslutning?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback