racerpremiär!

Jag vet det är helt galet men min racer har inte varit ute sen sommaren 2011. Igår var den äntligen ute och då var det inte ens jag som cyklade på den. Nu verkar det som min andra lillasyster har blivit lika galen som den yngsta syrran och ska köra en svensk klassiker. För två år sen började min yngsta syrra med att spontant springa Stockholm marathon. (eller nja hon bestämde sig väl 3 veckor innan) och nu ska hon snart köra Kalmar Triathlon. En Ironman alltså. Nu verkar alltså syrra nr 2 ha blivit smittad och ska starta klassikern med Lidingöloppet i september och ville nu prova en racer för det skall hon eventuellt köpa inför vätternrundan nästa år.
 
Hon, jag och hennes pojkvän cyklade därför en fin, kort sväng igår. Lundby, Kåvi, mot Närkes kil sen Billingevägen hem. En runda på 32 km och för att bara ha kört spinning ett tag så imponerade hon.
Dock fick vi ganska mkt regn på oss sista milen och det betyder ju service på cykeln. Eller service o service men regöring och smörja upp vajrar och drivlina.
 
I fredags kväll satt Sara och kollade en typisk tjejfilm på tv. Hon ville ha mitt sällskap men jag kunde inte lämna datorn för jag kollade igenom alla filmerna från Improv everywhere. Ett slags dolda kameran fast de gör också lite prank-liknande saker. Här är en rolig variant
 
 
Det närmar sig vår Helsingfors resa. :-) Vi har hittat ett ställe vi måste besöka. En nöjespark!!!
 
 
Imorgon måndag är det egentligen bara två saker på agendan. Nora ska göra sitt första besök hos tandläkaren och det blir ett långpass då jag tänkte cykla ut till måndagsträningen vid kvarntorp och sen cykla hem. Blir skönt för då blir jag lite lugnare på semestern :-)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback