Droppar hemlighet Nr1

Man vet att man har varit bakfull när det första "ansträngande" man gör är en promenad kl 19 på kvällen :-)
Där har ni ungefär min dag idag.
Kräftskiva igår.
 
Annars så åkte vi ut på landet i fredags för att hjälpa farsan och klippa deras stora granhäck. Den är 80 år gammal och nästan 80 meter lång oxå.
 
Började från marken med stånghäcksaxen. Nådde retligt nog inte ända upp...
Hyffsat jobbigt kan jag meddela att jobba med detta verktyg. Det som känns mest idag är nacken efter att ha stått och glott rakt upp i flera timmar.
För att få till det sista uppe på toppen fick farsan lufta sin leksak från POLARIS så jag skulle nå lite högre.
 
Från utsidan sen så gick det bättre att stå i skopan till traktorn men den kunde vi ju inte ha på insidan för då hade ju gräsmattan rivits sönder.
 
Så detta har jag gjort fre/lördag. Självklart lånade vi deras bastu oxå när Nora hade somnat. Den ligger ju så fint nere vid en sjö men denna gång hoppade vi inte i plurret. Varför? Jo det var sånt busväder så vi satt och pratade en massa istället. Vuxenpoäng!
 
Dagisbacillerna håller mig fortfarande i ett sladdrigt grepp för det är inte mycket sjukdom kvar men jag är absolut inte frisk heller. Träningen får vänta. 9 dagar utan träning nu :-(
 
Dagens lilla nyhet för er

Några av er har ju vetat om det här ett tag men det var först i torsdags som jag fick klartecknet. Jag skall börja på ett nytt jobb. Eller rättare sagt ett jobb till. För från och med imorgon kör jag två halvtidstjänster parallelt i ca 1,5 år. Jag kommer att vara projektledare för Blue-mountainbiking åt Örebro kommun.  Målet med projektet är att ta fram mtb-leder i Kilsbergen kan man kortfattat uttrycka det. Att ta fram kartmaterial samt infomation om lederna och en skötselplan för kommunen är några andra.
När detta är klart kommer det ihop med mtb-lederna i Pershyttan vara Sveriges största nät för xc-cykling.
Detta är för mig ett helt nytt sätt att jobba på. Ingen chef som säger åt mig vad som skall göras wohoo!!
Känns som sova till kl 8 och sen hotellfrukost är en bra början imorgon :-)
Samtidigt ska jag alltså köra varannan vecka på Trädgårdstjänst vilket jag tror kommer att bli bra för det jobbet trivs jag ju med. Det nya jobbet åt kommunen var ju ett erbjudande jag liksom inte kunde säga nej till. Det är så mycket ny info om hur det skall dokumenteras och vilket sätt det skall jobbas på men att få chansen att jobba med cykel på det här sättet kommer nog att bli underbart. Jag sitter ju ändå på fritiden och tänker mycket cykel, träningar, tävlingar, långlopp mm. och nu kommer alltså chansen att få jobba med cykel.
 
Hade jag inte en nyhet till??
Jo...men jag skall nog hålla lite till på den... Eller? Den är i allra högsta grad cykelrelaterad oxå. Har fått ett grymt erbjudande på vad jag skulle kunna få cykla på 2013. Men själva nyheten blir väl roligare om ni samtidigt får lite bilder på den eller hur? :-)
 
Appropå cykel. En perfekt dag att vara bakis på för Herrarnas linjelopp i VM gick ju idag. Det var en spännande historia och jag är glad att jag såg rätt mycket av loppet. Dagens bästa kommentar firade ju ändå Anders Adamsson av när Alberto Contador filmades när han åt en power-bar. " ja det är inget kött i den där" sa  han och jag trodde Vacchi skulle kissa på sig för han skrattade så jäkla mycket.
 
2 veckor kvar till Kumlacrossen nu :) Härligt
 
 

Kommentarer
Postat av: Katja

Grattis till nya uppdraget och lycka till! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback