dagisfasoner

Såg ni att jag blogade igår? INTE? nä tydligen för det var nåt skit med antingen dator, nätet eller denna portal. Jag skrev men det ville inte publiceras.
Nåja. Uteblivet bloggande betyder oxå att vardagen rullar på i ett 180-tempo. Från att jag slutar jobbet tills det verkligen är läggdags går alldeles för fort.
Igår och idag har jag och kollegan jobbat vid två olika dagis. På det vi var igår var det roliga ungar. Skrattade högt och deras kommentarer och detta bloggade jag om igår men jag kan väl berätta för dig om du frågar mig vid tillfälle. Dagiset idag var det inte branen som var det positiva utan personalen. De bjöd oss på jordgubbstårta :-) SÅ ska man fjäska för hantverkare.
Imorgon skall jag och Sara utnyttja de presentkort vi fick för ungefär ett år sedan på spahuset. Vi skall få varsinn massage. Inget konstigt för mig men Sara har aldrig fått en proffessionell massage. Sen så ansluter vi nog till den After-work som mitt jobb har innan Sara går ut på lokal och dricker drinkar (enligt hennes egen utsago) medans jag får kolla på sverige-England hemma i soffan.
Träningen då?
Jo det blev ju i måndags på vuxenträningen. Vila tisdag och även igår onsdag men idag....Då jäklar! Jag sprang till jobbet utan camelback vilket var skönt. Höll ett ganska bra tempo och morgonrundan tog ca 35 min. Körde en omväg via Naturens hus och Oset för att tiden fanns. Hade tänkt att slänga ut nåt piggt och klatchigt på facebook om att jag minnsann skulle ut och jogga så tidigt men då såg jag att flera personer på jobbet hade börjat jobba 04:30 så jag struntade i det :-)
Efter jobbet så drog jag på mig löparkläderna igen och körde ett intervallpass på de släta grusvägarna runt Oset. först 5 st 1-minuts med lika lång vila. Blev lagom mjölksyrastumm och joggade 5-6 min efteråt. Sen firade jag av 6 st 30 sekunders innan jag var tillbaka på jobbet och tog cykeln hem. Cykeln stod nämligen kvar där sedan dagen innan.
Imorgon blir det vilodag med betoning på vila och mental återhämtning.
På lördag vill jag få till ett dyngpass. Antingen lutar det åt distanspass med Örebro AIK eller så blir det samling av höjdmeter i Kvarntorp. Får se.

Kommentarer
Postat av: Malin

Det är väl nån sorts censur på blogg.se ;) Du skrev väl en massa snusk i inlägget kan jag tänka mig =))

Synd att jag inte var hemma då ni var på vår gata o jobbade då hade jag minst bjudit på jordgubbstårta oxå :)) Nä men ni är hjärligt välkomna en annan dag på fika, nu var det ett tag sen tycker jag.

AIK låter bra :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback