semester och sista genomköraren

Idag är första semesterdagen 2012. Kanske sent om man jämför med många andra men nu väntar två veckor som jag iaf har längtat efter och det är väl huvudsaken. Först på schemat är ju vår Åre-resa där fjällmaran är det självklara målet men det blir en del utflykter oxå hoppas jag. Åre chokladfabrik är ju oxå självskriven :-)
 
tävlingen
 
Jag och jobbarkompismats körde en sista genomkörare igår inför maran. Ca 22 km med mestadels stig och terräng och han hade verkligen en tuff dag. Vi körde väl på i nåt som jag tyckte var skön distansfart i början men Mats sa att han var dålig på att hålla sån medelfart. Han fick slita mer än mig vilket man kan tolka på två sätt; att jag är lite formtoppad och/eller att han hade en dålig dag. Efter ca 18-19 km kom första tillfället då han var tvungen att gå en kortare sträcka. När vi hade en km kvar hem var han helt färdig i benen. Jag själv mådde rätt fint men hade lite skönt varma ben på em/kvällen. Vi sprang med varsin camelback för jag måste ju vänja mig även med det. 1 liter vatten känns helt okej att börja med på lördag. Det brukar räcka ca 2 h på träning och måste räcka 16 km på tävlingen då jag kan fylla den igen. Har även 1a förband, skalplagg och kompass med mig. Nu återstår bara en sak. Att älja ut det tunnaste superunderstället som oxå måste medfölja under färden.
 
Igår em/kväll körde jag dessutom ett mtb-pass med min kollega Herman som nyligen köpt sig sin första mtb. Han har dock kört en del enduro så blicken för stigkörning har han med sig. När stigarna blev tekniska så sjönk farten och hans blick hamnade närmare framhjulet så där har han lite att förbättra.  Han verkar iaf tycka det är grymt kul. Önskar fler kunde upptäcka denna sport.
 
Idag gjorde vi en familjeutflykt till Barnens trädgård vid Karlslund. Nora gick omkring och spred russin och Sara var löparklädd för hon brände av 5km spåret i Karlslund på dryga 26 min.
 
 
Snart skall jag börja förbereda inför nystarten av vuxenträningen. Alla mountainbikeintresserade är välkomna till Ljungstugan kl 18 på måndagar. Idag står det cykelhantering & teknik på schemat. Vi skall oxå försöka dela upp gruppen på 2 för att fler ska kunna träna på sin nivå.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback