sovande guldstund

Igår kom jag ut på den där joggsvängen. Benen var fortfarande trötta efter onsdagens träningstävling i mtb. I väntan på GPS-signaler till klockan så njöt jag. Av vädret, av lugnet av tillvaron. Träffade våra trevliga grannar och slängde några ord.
Joggade iväg och började vid varje kilometer räkna ut vad jag höll för km-tid. Vid 4 avverkade kilometer höll jag 4:40 och vid 5 km var det nere i 4:36min/km. Detta höll jag sedan i nästan 12 km. Passet stannade på 11,9 km på tiden 54,44.
Duration
0:54'44
Peak heart rate
167 bpm
Average heart rate
152 bpm
Igår fixade jag akvariumet. Tömde det på vatten, skrapade rutorna, rengjorde sanden och pumpens filter. Oj vilken skillnad det blev. Nu ser man fiskarna mycket lättare :-) Detta jobb går så mycket smidigare nu när jag använder slang och hävert-effekten för att få ur attnet och sen kopplar jag den till duschhandtaget när det är dax att fylla på. Förr använde jag en hink.
Här sitter Nora i vårt senaste skäm-bort-vårt-barn-inköp. Provade den lite i onsdags men vi siktar på att gå i kilsbergen på lördag.
På söndag är det arbetsdag vid Ljungstugan. Iaf för oss i mtb-sektionen. Du får hemskt gärna dyka upp på morgonen och hjälpa till. Ses kl 9. Pigga o glada.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback