Missräkning men 635 till.

Idag är jag en trött man. Ja gårdagens tävlingspremiär på mtb tog hårt men jag är glad över att jag åkte till Hjo för deras bana är jäkligt häftig tycker jag. Kuperat, härliga uteförskörningar där hastigehetn är relativt hög och så är den rätt intensiv.
Racerapport
Jag gillar själv att läsa tävlingsrapporter från bataljer på sadeln så jag måste ju bjuda er på min.
Starten i H30 går samtidigt med juniorerna vilket gör det lite roligare för startfältet blir ju större då. En annan fördel var att jag blev lite hindrad på det första varvet och det var bra för då brände jag mig inte lika mycket om jag hade gjort om jag haft fritt spår. Jag kände i god tid (men ändå försent) att jag gått ut lite för hårt de första 2-3 km och jag slår av på farten. Jag vet oxå att jag tagit täten i H30 så jag behöver inte jaga nån och i den avslutande klättringen mot varvningen kommer Fredrik Lagerkrans från Kolmården ikapp. Jag saknar verkligen de där trycket i benen för att klättra i branta backar i år. Det gick inte fort i backarna och jag fick slå ner kedjan fler gånger än vad jag hade hoppats på innan. Jag lyckas inte gå med Fredrik men plockar lite sekunder i de längre utförsäkningarna. Efter varv 2, vilket jag kört på gränsen utför på, så är jag bara ca 20 sekunder efter honom. I den längre, snabba backen utför längs grusvägen där alla parkerar så får jag ett dubbelt geomslag och blir lite orolig att de bekanta väs-ljuden från punktering skall komma men det gör de inte.
 Detta avstånd ökar dock och i mål är det drygt en minut. Allt mellan varv 2 och det avslutande varv 5 är en gåta. Jag brukar ha koll på hur många varv det är kvar o så men igår var jag säker på att det var ett varv kvar och jag hade kunnat lägga på en offensiv på det sista men när jag kommer in mot mål/varvning så frågar jag lite folk vid langningen om vi har målgång. Snart ser jag även Fredrik stå i målet. Lite besviken går jag alltså i mål. Besviken över varvmissen och inte placeringen.
Det dröjer inte länge innan jag känner hur trött jag är i benen och så här ett halvt dygn efteråt är jag öm och riktigt trött i musklerna (typ överallt)

Här står vi o mottager trean i loppet. Fredrik var en av många som tagit till sig de nya 29 tumscyklarna. Jag blev förvånad över hur många som faktiskt hade köpt sig sånna. Sen körde han med stel gaffel vilket jag inte skulle göra i Hjo men annars är det nog inte så dumt. Det var kul att träffa så många bekanta ansikten igår och dessutom bytte jag o Fredrik plats från fjolårets prispall här i Hjo:

Prsibordet var förvånansvärt tunnt och jag hade kunnat välja en lokalproducerad produkt. Rökt sik. Mer naturligt för mig var att välja en minipump då jag den senaste tiden lånat Saras. Hon tycker dock jag skulle ha valt fisken. Aldrig gör man rätt :-)
Efter loppet pratade vi lite med oscar Byhlinder som körde, och spelade in, det där världscuploppet i U23 som jag lade upp för nån vecka sen. Han hade kameran monterad även igår så snart kommer det en film från H-elit på banan i Hjo.

Kul att se lite fler Almby ik-folk på en xc-tävling. Anders, Daniel, Emil var där. Så även Timo med dotter som gjorde tävlingspremiär på cross country. Välkommen :-)


Annars då? Jo jag måste snart gå och sova räv. Vaknade strax innan kl 5 idag men Sara vaknar väl inte än på några timmar men hon bad mig att sova längre än henne idag. Jag fyller ju år idag och hon har väl nån surprise på G.
Jag ska idag cykla med massa motionärer från stortorget kl 10. Hade först tänkt att springa i Kilsbergen. Sen när Sara skulle ha bilen tänkte jag köra backintervaller i Ånnaboda. Idag när jag fått lyssna på kroppen lite så blir det racer med motionärer :-)

God morgon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback