3 backar med för mycket broms

Jag tycker jag kan kalla mig erfaren som cyklist. Det betyder att man nästan har en hel bok med ursäkter för alla tillfällen. Om man blivit avhängd, vunnit, förlorat, krashat eller alla de andra sakerna som kan hända. Idag använder jag dessa: Broms som ligger emot och hårt pass igår.

Imorse startade jag och panikmekaren Daniel på våra mtb-hojar med siktet inställt på bergen. Jag bytte bromsbeläggen på frambromsen innan för de var på gränsen att kunna kallas utslitna. Som alltid när jag byter till nya belägg så ligger de emot själva bromsskivan men idag var det lite mer än vanligt. Tyckte jag fick slita lite för mycket för att bara följa med i Daniels tempo men det var svårt att säga om det berodde på att benen var trötta efter gårdagens löpning.
I första backen från Klockhammar upp emot Tomasboda så mosade vi på ordentligt och det var Daniel som var först dit. Stark som han är.
Nästa klättring har jag inget namn på men där höll vi ungefär samma fart och den 3e o sista för dagen ( Mattsa) så fick jag ställa av honom med ca 20 sekunders lucka :-) Dock tog han lite revanch upp emot restaurangen där vi skulle fylla flaskorna. Fika var det aldrig tal om, de var vi för seriösa för.
Hemåt på banvallen turades vi om att ta förningar så det brann i benen.

Nu så här ett antal timmar efteråt så är benen ordentligt trötta och behöver nu vila. Skönt att vi är bortbjudna på grill nu på eftermiddagen.

Tänkte tipsa om ett roligt sportklipp som cirkulerar på fejjan nu

Igår önskade jag att jag haft orken att se klart watchmen. Jag som gillade sucher punch så mkt märkte väldigt omgående att Zack znyder gjorde de där filmerna väldigt lika. Nu var jag dock så trött att nu måste jag hyra den o se hela.