Spa-semester utomlands

Gårdagens träning
Fy fan vad man uppskattar att vara frisk efter en tids sjukdom. Trots att jag plågade mig hyffsat under gårdagens pass så njöt jag ändå. Jag körde tunga intervaller på spinninghoj. Det blev 5+5+6+6+5 minuter med en kadens på ca 50-55. Pulsen steg upp emot 90 % av max men det var liksom aldrig något problem. Jag mosade på och låg i flera minuter på nästan 93% och det var först när den nådde 95% som det blev ordentligt jobbigt. Efter att ha trampat ur i flera minuter (säkert så mkt som ca 4 min) efter den sista intervallen så brände jag även av några 30 sekunders oxå. Inte för de är sköna men nyttiga. 
Detta var en sån där kväll då jag kunde ha tränat hur länge som helst så jag körde igenom lite bålträning oxå.
Förutom att benen blev mosiga så blev jag väldigt lugn och lycklig inombords efter att ha fått släppt hästarna fria så att säga.

Mindre lycklig blev jag efter att ha hämtat ut klubbens nya kläder och upptäckte att jag begått två misstag när jag beställde dom så två klubbkompisar kommer inte att få det dom beställde. Fan oxå! Jag trippekollade allt innan den slutgiltiga beställningen gick iväg men ändå så sket det sig.

Idag blir det ingen träning men det ska jag kompensera imorgon fm med ett tufft löppass innan jag skall till forex och växla lite pengar inför vår Talinnresa. Vi tar tåget till stockholm strax efter lunch och sen blir det nog ett blogg-uppehåll tills mån-tisdag. Det får ni ta! Under tiden får ni fantisera om hur mysigt vi har det på spa-hotellet och vilka/vilken behandling vi underkastar oss de baltiska händerna
Jobb
På jobbet idag jobbade jag med kvinnlig kollega och vi har inte så värst mkt gemensamt förutom att vi båda gillar att kolla på film. Vi råkade nämna TinTin som tydligen skall vara på gång av självaste Steven spielberg och Peter Jacksson. Efter lite snabb undersökning på nätet så bli jag lite besviken för det verkar som det går någon slags trend i filmskapandet nu. Som nåt slags halvanimerat. Jag gissar att de gör den på likande sätt som Avatar och Beuwolf med flera. Riktiga skådespelare som har udda dräkter med massa "prickar" på sig som sedan processeras om i en dator så de kan se ut hur som helst


Kommer inte på något mer just nu...
Chipp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback