Bevis på befrielsen

Igår bloggades det inget här och det brukar ju hänga ihop med snöplogning. Som Lisa så fint uttryckte det på fejjen igår så var det lite onödig snö som ramlade ner igår. Eller egentligen gjorde det inte så mycket då jag varit ledig en vecka och inte kunde träna pga den långdragna förkylningen. Istället för en långtråkig dag med promenad och slötid vid datorn så blev det en plogardag i Lundbergarhytten med hårdrock.

Jag ångrar lite att jag inte filmade vid en trång passage mellan en stor sten och en silverfärgad GOLF. Snöbladet gick under backspegeln på den :-) Jag var lite osäker när jag klämde mig emellan där faktiskt. Annars klarade jag mig nästan utan incidenter. Blev ju som vanligt en postlåda som fick sig en knuff av ca 6 ton maskin :-)

Igår och idag har jag använt ett slags torteringsredskap som heter nässkölj. Man kör saltvatten genom ena näsborren så får det rinna ut i den andra. Det ska vara nyttigt har jag hört men om man inte får till rätt saltbalans så svider det duktigt vilket jag fick erfara idag.
Efter det så gjorde jag, sara, hennes mor och halvsyrra en utflykt till Farsan & Kerstin. Fika, kolla efter hjortar och självklart fick vi med lite av kanske världens bästa kött hem. Lokalt uppväxt hjort, skjuten och finstyckad i skogarna runt Hjortkvarn. 

Dagens träning
Idag kunde jag inte lägga band på mig själv längre. Jag kände att jag ville och kunde provträna. Det fick bli en av mina favoritsvängar med löparskorna. Lungt och fint naturligtvis men ändå så inbillar jag mig att pulsen var något högre nu än vid tidigare joggingrundor. Här hittar du det mesta om min träning. Det är en länk till suuntos sida movescount som jag vet att iaf en o annan cyklist i stan har letat rätt på så därför ansträngde jag mig nu och lade in en karta över löparturen och så.
Ganska exakt en timme joggade jag med en snittpuls på 149 vilket motsvarar ca 83% av max. Det märktes att jag varit borta från löpningen ett tag för efter ca 8 km så blev benen märkbart tyngre. Det blev 11.8 km och det var underbara kilometer. Mycket folk ute i solskenet som precis som jag:njöt! Ute på hjälmaren såg jag två stycket kite-skärmar. Undrar om det var klubbkompisen Stefan??
Snittade 11.7 km/h vilket måste ses som mycket okej för att vara en sån här runda. Jag tycker absolut inte att jag nu dragit igång träning för hårt utan jag har helt enkelt bara gjort en teststart. Snackade med jobbarkompismats idag. Han har/har haft förmodligen samma långdragna skitförkylning som jag och har nu tillochmed gått igång med pencilin. Jag misstänker att jag fått skiten från han (utan hångel) då vi jobbat ihop några veckor innan vasaloppet. Sen har hans dotter börjat på dagis och så...Detta är en erfarenhet som jag kan tänka mig att vänta med ca 1,5-2 år med. Att få hem sånna här mördarbaterier


Intressant bild som dyker upp när man bild-googlar på mördarbaterier :-)

Nu väntar ett spännande dygn för att få se om jag nu verkligen blir frisk eller sjuk. Ska nog ge nässköljningen en chans till ikväll.

Jaha..Lördagkväll och vi har absolut inget planerat. Sara bara pluggar o pluggar vilket visar vilken grym disciplin hon har på sig själv när det gäller det där. Önskar jag hade den när det kom till sötsaker. Hopplöst.

Imorgon skall vi fika med ett annat mtb-par uppe på svampen. Kanske skall man försöka vara ett föredömme då och bara dricka kaffe.... Jodåsåatt..



Kommentarer
Postat av: Sudden

Tjejbaciller är potentiellt livsfarliga!

2011-03-20 @ 19:41:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback