o`boy !

Orkade inte/ hann blogga igår kväll. Jag och Saris hade kommit överens om att jag kunde åka med några snabba gubbar på ett sånt där "ej motionärstempo"-pass med Daniel, Magnus, Martin N, Johan F(A.schleck) och Mathias fågelgren.
Nu har jag och Saris oxå kommit överens om att jag inte få göra det mer för då blir det ingen tid över till vare sig Sara eller Nora. Alla vill ha en bit av chokletchipOla.
När jag kom hem efter jobbet igår så drack jag ett stort glas O´boy och gullade med min dotter. Sen rullade jag iväg vid kl 18. Under passet så ville jag stressa Daniel i varenda uppförskörning. Dels för att se till att han tog i under passet men oxå för att jag skulle få ta i utav helvete. Jag vet ju ungefär hur många timmar han har tränat per vecka i år så han är en bra motståndare.
Nu kände jag mig i bra slag igår så jag svarade på attacker från både Mathias och Magnus oxå. Och vet ni vad?!? Även Johan firade av en attack i en brant grusbacke. Den höll nästan och jag hoppas det sved i hans ben oxå.
Här är vår lilla sväng på ca 6 mil.
Inte för att skryta men...Ni ser vem av de 4 som klarar av att cykla va? :-)
Lite mer info om passet på Johan F blogg.
Det är väl ingen stor hemlighet att för att utveckla sin fysik så bör/måste man pressa kroppen lite. Enkelt förklarat. Det gjorde jag igår. Mosade på bra bitvis och körde hårt i backarna. När jag tyckte klockan var mycket och vi ändå var påväg hemåt så började jag o Daniel köra 15/15 hem. Även det funkade bra och trots att vi kört i ca 2,5 h när vi började så svarade pulsen okej tycker jag och den började stiga uppåt mot 90% efter några intervaller. Jag åt en halv flapjack under passet och drack ca 1,2 liter vatten men jag väggade aldrig utan tvärtom. Det är något magiskt med O´boy.
Imorse så var det en kombo av tisdagens backpass och onsdagens tuffa mtbpass som satt i benen. Jag skickade ut ett sms till 3 i gruppen från kvällen innan som löd typ " tack för ett bra pass igår. Jag började arbetsdagen med att ha liniment på benen"
En svarade att han nyss varit ute på ett fartpass på racern och en annan svarade med ett MMS att han körde mtb i pershyttan. Fan var det bara jag som tog i eller? Man e slut som artist alltså.
Appropå Pershyttan. Jag hade vilodag idag, Sara skulle träna. Vi tog skrotis över berget till Pershyttan där Sara fick prova nästan hela Svart 4. Mycket glad o nöjd men oxå väldigt trött Sara dök upp vid Digerberget. Det blev mycket bilåkande för 35 min träning men det är hon värd min älskling.
Nu skall jag göra lite vardagssysslor samtidigt som jag skall ha ångest över att jag inte såg touren idag. Grattis Voeckler, det trodde jag inte.

Kommentarer
Postat av: Johan F

Den backen ja, nej, det kääääääääääääändes inte aaaaaaaaaaaaalls i benen...

2011-07-22 @ 08:48:29
Postat av: Ola

Inte i mina heller. Ja sakta bara ner lite när ja passerade dig. Var inte trött eller syrastum. Nepp.

2011-07-22 @ 09:04:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback