Premiärdag

Förra lördagen fick jag till det där riktiga dyngpasset i klubbstugan. Idag skall jag ge mig ut på en joggingtur efter denna veckas sjukdom. Skall smyga igång och hoppas jag hinner få in några skidpass innan vasaloppet nästa helg.
Vill ni följa mig nästa söndag så har jag nummer 4601 och vill du följa mig via sms så gå in på
www.vasaloppet.se och klicka under fliken "loppen" och sen på fliken "SMS-tjänst"

Sara har varit och hälsat på sin syrra i Linköping vilket passade klockrent med att jag stod och beskar träd hela dagen igår. Vi kom hem ungefär samtidigt och åkte och handlade lite lyxmat. Trots att det nästan kan klassas som halvfabrikat var det grymt gott. Sån där potatisgratäng i påse. Bara att hälla i formen och sen in i ugnen. Vi brukar göra från grunden men jag var sugen på att testa den. Till det blev det min ständiga favorit Pepparbiff. Sara gjorde grönpepparsås. Vi åt en fräsch grönsallad och vitt bröd med hemmagjort vitlökssmör till. Vi låg som två sälar i soffan sen till melodifestivalen.

Det var väl ganska lättgissat igår förutom Nicke Borg. Det trodde jag inte skulle gå hem för låten var lite för tam tycker jag. Nä Linda Pritchard däremot väckte mina fantasier melodifestivalnerver ordentligt.


Jag och Sara har ju fixat nya pass för att göra "en sista resa" :-) ihop på tu man hand så att säga. Har sett att priserna på charterresa till Libyen har sjunkit på sistonde. En 14 dagars all-inclusive på Khadaffis Residens 8 stjärnigt o flyg med shootdownAir kostar nu bara 999:-

Nu har jag varit uppe en timme och klockan är 07:15. Är det inte dax att väcka Sara snart? Dagen håller ju på att försvinna :-)
Vi har bara en sak inbokad idag. Dubbeljakten på VM kl 12. Då sitter vi framför TV:n.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback