mentalmedicin: jogging

Shit vad jobbigt det var imorse vid 05:30-tiden. Normalt har jag precis ätit frukost då men idag åt jag den kl 02:30 och satt i Lundbergarn en timme senare.
Imorse sandade vi bara över de ställen som vi plogade igår. Igår var det ju mjukt i backen efter den senaste tidens plusgrader och på en del ställen är det ju grusunderlag och då blir det inget bra resultat efter plogen för man får ju med så mycket grus.
Ett ställe, som är det smalaste och dummast planerade ställe jag har på min lista, var så nöjda med snöröjningen förra året. Igår när jag var ute och plogade så blev det naturligtvis skitfult där för det kom med ganska mycket grus från gångarna som hamnade i snövallarna. De ringde och klagade till chefen senare på dagen. Detta är samma ställe som vi i år har knycklat till postlådorna oxå :-)
undra om de är lika nöjda denna vinter?

Jag lyssnade klart på del 2 om Djingis Kahn idag och nu hamnade den på hyllan i köket brevid del 1. Och Saras film.

 

Jag slutade lite tidigare från jobbet pga (eller tack vare) den tidiga morgonen. Någon hård träning var det inte tal om idag men jag vet av min otroligt rikefulla erfarenhet att det kan vara skönt att jogga en sväng. Sagt o gjort. Rynninge, Naturens Hus, Rynningeviken, gamla soptippen, vände hemåt, Rejmes o sen hem. 10,77 km på 55 min.  Skönt för huvudet och lagom för benen.

Nu skall jag ta tag i lite projekt som måste bli av innan nästa Sälen-resa. Ja jäklar det är ju redan på fredag.

 


Kommentarer
Postat av: Henke Hulken Ögren

Oj oj du springer dom där sträckorna på den tiden när du bara är ute och springer LUNGT , är det jag som är långsamm eller du som är snabb ?

Men håller med dig , snö och tidiga mornar är minsann ingen rolig kombination , men i morgon är det dags igen


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback