tekniktips mottages tacksamt!

Först o främst så har det varit ett grymt effektiv arbetsdag i solsken. Najs.

Eftersom det var/är måndag och solen sken med sitt bästa så var det ju måndagsträning. Räknade bara lite slarvigt men ca 17-19 stycken var vi. Jag började med lite enkel (men nödvändig för en del) teknikträning över stock, kubb och brädor. Lite sånt som handlar om att hantera cykeln.
Sen stack vi iväg genom Brickeberg, Brickebackens motionsspår, över riksväg 51, lite stigkörning för att sen samla ihop gänget söder om G-vik golfbana.
Väl där fick jag allihopa att köra korta intervaller i lite olika backar och emellan intervallerna blev det en hel del tekniktips. Ibland skulle man ha tiden att ge dem alla privatlektioner för det som är så jäkla kul med denna vuxenträning är att alla brinner verkligen för det här med mountainbike. En del är nykära (gubbe runt 40 :-)) medans andra trampat i många år men lyssnar ändå på stig- och träningstips.
Det är synd att man snart måste lägga ner denna träning för säsongen men jag har idèer...

Ses nästa måndag!

 

Jag snorar knappt, hostar knappt något. Nu kan jag nog smyga upp träningen lite...


Kommentarer
Postat av: Rikard

Det är ju alltid kul att vara nykär, även för en gubbe. :-)



/R

2010-09-09 @ 10:33:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback