lyxfrukost & cykellyx

Så här fikar jag oftast när jag lyxfikar. En macciato för lyxen och sen en vanlig kaffe för den sociala biten. Dessutom kan de verkligen kaffe på Bara Vara.

Idag, efter att jag varit uppe i 2,5 h, tröttnade jag på ensamheten och gick och väckte Sara. Jag beslöt mig för att cykla till ICA maxi och inhandla lite lyxvaror som nybakat bröd, tropicana juice och lite gott pålägg.
Sen åt vi en sen frukost.
Förkylningen har mig i ett hårt grepp och ibland hostar jag upp gröna saker som borde fraktas till SAKAB för förbränning och näsan rinner lika mycket som ett dåligt VVS-jobb under diskbänken. Ingen ork över till så mkt annat och då Sara är ledig från plugget finns det självklart en massa idèer men vi orkar nog inte. Hon håller på att slinga håret och jag har kollat lite på film.
Då kom postmannen (;-)) 
Ett litet lätt paket ramlade ner på hallmattan...

Här ligger mina gamla (jättetunga) snabbkopplingar brevid mina nya 60 gram lätta. Det har abslout inte varit några fel på Mavickopplingarna men jag fick ett infall :-) och spenderade 350 kr. Jag bytte faktiskt bort de Fulcrumsnabbkopplingarna som satt orginal mot just Mavic för de är så mkt bättre. Har ni sett de där som sitter på de nya DT-hjulen?? Hur fan tänkte dom där? Finns det någon fördel med dom?

Nu väntar vi på Lisa Ström som ska ta mina gamla Aksiumhjul ner till Bockstensturen där en köpare skall ta dom.
Sen får vi se om vi orkar förtidsrösta, fika på stan, bowla, ta en promenad eller om sjukdomen tvingar ner mig i soffan igen.

I övrigt är jag sur på de som tror att de jobbar för sporten men inte gör nåt för att utveckla den utan bara marknadsför den fast på hemmaplan (cykeltävlingar)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback