Laddad till tusen gjorde inte susen

Skäms redan över rubriksättningen idag.
Undra om det inte redan har lugnat ned sig om allt de här "Hata SD" " Radera mig som vän om du röstade på SD" Nu helt plötsligt ska alla vara så politisk korrekta och tala om att det INTE finns några problem med invandringen. Jag brukar normalt inte läsa debattsidor men idag fastnade jag för en som var i Aftonbladet. Du kan läsa den
här.
Jag tycker det är skitbra att ett parti vågar och vill ta tag i en känslig del i politiken. Ca 330 tusen andra sympatiserar tydligen med dom oxå.(sen vet jag väl inte riktigt om deras andra frågor är riktigt genomtänkta i SD)
Slutorden i den där debattartikeln var:

”Den som tycker om Sverige röstar inte på Sverigedemokraterna” deklarerade Fredrik Reinfeldt i valrörelsen. Jag vill göra ett tillägg: Den som tycker om Sverige erkänner att det finns utmaningar. Den lyssnar till de allvarliga signaler som 330 000 medborgare gett uttryck för. Den levererar en politik som inte gör integrationsfrågan till ett eget sakområde, ­utan som ser den som en naturlig del av andra politikområden.

Den som tycker om Sverige vinner tillbaka väljarnas förtroende med bättre lösningar under kommande fyra år.

Alice Teodorescu

Jo jag har fått två cd-skivor till av min konkurrent Gunnar T. De blir perfekta till alla träningstimmar man kommer att spendera i träningslokalen i vinter. Idag var jag så peppad att köra 4x4 till en av de nymixade skivorna. Men det gick skit. Pulsen ville bara gå upp på den första intervallen men då brända jag mig oxå lite så jag fick slå av lite för tidigt, 3:30.
Resten av passet fungerade kroppen som om den var nedtränad vilket den inte är. Hade problem att ta mig över tröskel och slog jag av på kraften sjönk pulsen snabbt vilket iofs kan tolkas som vältränad men samma effekt sker ofta då jag är sliten. Körde iaf de 4 intervallerna till bra musik där Vacchis & Adamssons röster bröt igenom ibland. Kul att höra gamla referat om Ulrich, Heras, Armstrong m.fl.

Idag har vi jobbat med att fördela ut 266 ton!!! sand i en stor lekplats. Ungefär 25 x 25 meter är den med lite lekutrustning på. Tur man slapp skotta ut det för hand och istället körde Lundbergarn där Volbeat och Rammstein spelades.
Fick förresten en sån där " Om jag vinner 248 miljoner på Lotto"-tanke när jag jobbade. Då skall jag boka en ordentlig festlokal (kanske slottet) och betala Volbeat för att komma o spela när jag och Sara har vår bröllopsefterfest där.

/>
Imorgon siktar jag på att komma ut efter jobbet och provköra de nya växelreglagen.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Bra inlägg i SD-debatten: http://www.dn.se/ledare/kolumner/vad-kostar-en-man-1.1174795

2010-09-23 @ 22:32:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback