mentala bilder

Vilket väder!! Underbart och här sitter jag inomhus...

Började dagen med dryga timmen powerwalk med arbetskollegan Martin som jag knappt har jobbat med sen i somras men till våren hoppas jag att han o jag blir Turner & Hooch igen.


Jag hade tänkt att jag inte skulle väga mig förrens på söndag d.v.s. en vecka efter jag satte startvikten för denna träningsvecka men det gjorde jag ju efter jag ätit frukosten och det visade ändå ett minusresultat så vi får se om jag lyckas tappa lite fett på denna vecka.

Idag hörde
Lisa av sig och ville komma ut och cykla. Tror hon lika gärna ville träffa människor som hon ville cykla då hon varit sjuk. Direkt när vi hälsade på varandra hörde jag att hon inte var 100% frisk och jag hoppas inte hon nu gjort det misstag som jag tror alla vi träningsnördar gjort i våra liv. Att sätta igång för tidigt efter sjukdom.

Vi gjorde sällskap till Mattsabacken där jag skulle köra intervaller men jag predika en sista gång att hon skulle fortsätta i LUUUUGN fart via Garphyttan och hem. Jag hade imorse tänkt 5 gånger i Mattsa, innan jag for hemmifrån tänkte jag att 4 ggr räcker ju bra. Det blev tre gånger men jag gasade så pass hårt att det var inom det högintensiva fönstret varje gång så om man räknar på att varje klättring varade 7-8 minuter så blev det ju ändå 21-24 minuter med flås vilket faktiskt räcker för att få syreupptaget att utvecklas om man kör så några gånger per vecka :-)

Efter det så rullade jag ner till Garphyttan och i medvinden hemåt på gräve-vägen körde jag 1-minutersintervaller. Riktigt gött att tänka sig att man stöter ifrån en klunga och mosar på så hårt att ingen orkar gå med. Ganska lustigt de där..I början av hösten/vintern så tänkte jag mkt på mtb-race och kommande fighter med GT men nu tänker jag oftare på landsvägsrace när jag kör intervaller. Spelar ingen roll om det är i klubblokalen eller utomhus. Mina stora mål denna säsong är självklart på mtb-sidan med SM och svenska cupen men jag kommer förmodligen ha roligare och ta ut mig lika mkt på de landsvägstävlingar jag kommer att köra. OM man blir uttagen..De är ju stenhårda uttagningskrav i sportklungan.se :-)

2h 50 min igår, 2h 40 minuter idag. Imorgon tänkte jag släppa cykeln och köra ett löppass och kanske även gym. Satsar mindre på att jaga timmar denna träningslägervecka Nr.2 och kör lite hårdare istället.

Nu skall jag snart ta en promenad upp på stan för att ta en långfika.

Kommentarer
Postat av: Niclas

Får tacka för Frövi tipset. Var riktigt fina vägar.

2010-03-16 @ 19:52:19
Postat av: Martin C

Jaha, och vem ska var Turner och vem ska vara Hooch då? Tror gärna jag vill veta det innan jag går med på något... =)

2010-03-16 @ 22:38:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback