Min sambo ljuger

Ingen bloggning igår. JA jag vet, det var dåligt av mig men jag fick iaf en kort pratstund med min goa vän Jennie. Hon bor i Frövi och det ligger ju längs den väg jag hade i planerna igår. Kvinnersta, Frövi, Fellingsbro, Käglan och hem men igår kom jag bara till just Frövi. Stod och pratade en stund sen var motivationen borta för att cykla hela rundan så jag vände hemåt igen.
Det blev knappa 5 mil på racerhojen men då jag gasade på hemåt så blev ändå TrainEffekten 4,0 på Suuntoklockan. Benen kände av söndagens tuffa löppass oxå. Jäkla klenben jag fått nu på slutet.

Idag stod det backe på både mitt och Sara träningsschema. Undra vilket pucko det är som skriver dom egentligen?? Sara är väldigt tydlig och duktig på att berätta hur trötta ben hon har när vi trampar iväg till jobbet på mornarna. Så här lät det i morse: "Ouh... Iiee vad det iiar i benen. Jag är jättetrött i benen" O.S.V... När vi sedan efter jobbet idag rullade mot Sörbybackarn så var det varken en pigg eller peppad Sara som gjorde mig sällskap.
Jag hade tänkt mig minst 10 ggr i slalombacken. Åt S hittade jag en backe inte långt därifrån som jag tyckte hon kunde köra i då jag inte trodde hon skulle fixa slalombacken en dag som denna. Hon körde ju tempo igår oxå. Hon slet, svor och hade ingen bra dag med hennes andning så jag körde mina intervaller och lät henne vara ifred. (det är oftast bäst) Helt utan förvarning kommer hon till mig nere vid foten av slalombacken och säger att hon skall prova den en gång. Vad gör hon då??? Jo sitter kontrollerat hela vägen upp och klättrar så där grymt snyggt hela vägen. Vet många killar här i stan som inte fixar den och genetiskt sätt så är vi ju oftast starkare än tjejer. Hon upprepade det sen 2 ggr till. Jäkla tjej och ha blivit stark.
Jag själv siktade på 10 ggr och körde 15 eller 16 så jag är nöjd oxå. Backen är för kort för att TrainEffekt ska bli hög men det blev 2,5 ändå.
Imorgon skall jag testa pulsklockan på högintensiva intervaller innan jag shoppar loss med en massa övriga funktionärer till O-ringen i det gigantiskt stora Team Sportia-tältet som nu står nere vid cetralorten utanför Ladugårdsängen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback