realisationskap


Nu har min sko-arsenal fått tillökning.
Skon längst till höger är den jag sprang fjällmaran i, en asics. Bra grepp, bra dämpning, varm. 369 gram.
Skon i mitten köpte jag i höstas, en saucony. Grymt bra mönster, mindre dämpning. En renare trail-sko på 331 gram.
På rean på löpex på väster i stan ramlade jag över skon till vänster, en New Balance. Förmodligen riktigt grym sula som borde passa lera, gräs, lättare stigar perfekt. Inte mkt dämpning, luftig och 278gram ! Detta kan bli min tävlingssko på fjällmaran om den känns bra under stigpassen i sommar. Tänk att varje sko är 91 gram lättare än de jag sprang med ifjol. Snabb huvudräkning och jag har med medaljstriden att göra :-)
Mest för att få det mentala att må bättre ska jag ge mig ut på en joggingtur nu ikväll med den tunga asics skon.

Imorgon blir det skidor. Ett slags genrep inför lördagens skidtävling. Väderrapporterna säger att det skall krypa under 10 grader kallt och den tejp jag kör med är tänkt att ha mellan -1 till -8 men jag tycker den funkar även vid kallare fören.
Just nu har vi apelsinsaft här hemma. Varje gång jag dricker den, framförallt ljummen eller varm, så kommer jättetydliga barndomsminnen från skidtävlingar/träningar med svennevads IF. Undra om det fanns en jättestor tank med råsaft nånstans där i skogen?
Ska kolla lite efter den på lördag.

Kommentarer
Postat av: Malin

Vad är det för skidtävling? Det är väl inte förrens nästa helg det är Wadköpingsloppet väl?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback