En riddares k-k-historia

Jo det börjar nästan bli tradition att köra mtb-distans i regn nu. Förra helgen och sen idag. Det regnade när jag cyklade i stan men när jag kom strax utanför så slutade det. Sen körde vi vuxenträningen där nästan helt utan att få regn på oss.

Nu vet jag inte om det är semestertiderna eller om det var vädret som skrämde iväg alla deltagare men det var endast jag, jobbarkompismats och Emil & Jesper som dök upp där vid kvarntorp. Ingen av dem hade tidigare cyklat där så det blev mest lite guidning av området men eftersom backen är så jäkla brant åt båda håll så blev det fysisk fostran och teknikövningar trots allt.
Vi hittade ett downhill-stråk som vi körde 2 ggr. Det är en ganska cool, men ändå het, hög den där kvarntorpshögen. Jag kunde ha fotat och filmat mkt men det blev bara ett enda kort som Mats tog på mig.


Jag fick sällskap av Emil & Jepser hemåt där jag introducerade lagtempo för dem, visserligen på mtb men dock.

Totalt fick jag ihop 3,5 h med en TE (TrainEffekt) på 2,4 vilket med andra ord var ett skönt, blandat distanspass.
Imorgon hoppas jag på att kunna lufta racerhojen

Kommentarer
Postat av: Sara

Ola din lilla buse... ;)

2010-08-10 @ 09:35:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback