Skidsäsongen är tillbaka

Redan som liten syntes min talang för sport. Att det sen blev cykel istället för sumobrottning var ett misstag. Det erkänner jag men förhandlar på facebook med förbundskaptenen för mtb-landslaget, Fredrik Eriksson, och de nya kraven för att komma med är på min sida.

Då vi inte hade lämnat tillbaka bilen till Sara`s mamma än så ville jag passa på att upprepa ett träningspass som jag och jobbarkompismats gjorde för ca 1,5 år sedan. Köra löpintervaller med stavar i klockhammarsbacken (fast upp emot Tomasboda). Märkte dock på den första intervallen att från bomen och vidare så låg det ordentligt med snö över hela vägen medans den vanliga bilvägen upp emot Bocksboda var ren så det fick bli fyror i den istället. Shit vilket extra pulspåslag det ger med stavar! Hade glömt bort det men gillar ju att plåga mig så det blev fem stycken fyror (4, 3:30, 3:40, 3:58 och 4 minuter) Det såg ut så här förresten:

Inga Emil Jönsson-kliv direkt men jag fick upp flåset iaf. Mission completed.

Efter den där träningen var det extra skönt att vi har en lååång skön slappar eftermiddag ihop.

Johan...Jag prövar igen. Vi får prata om det där moderering oxå, vad det nu är..


Kommentarer
Postat av: Jakob

Inga Emil Jönsson hufs, men alltbra nära!

Postat av: Thomas J

Ser bra ut. Testa med lite kortare stavar så blir det nog ännu bättre.

2010-04-06 @ 10:24:03
Postat av: ola

tack tomas. Jag har ett par kortare gångstavar men de hade sara vid denna träning och sen tycker jag det svarar bättre med skidstavar.

2010-04-06 @ 15:14:10
Postat av: Annika

Grymt söt som bebis - det kunde man inte tro ;) Hehe...



Måste börja läsa lite oftare här så jag får bra cykelinspiration här nu när säsongen är på gång (för min del vill säga)

2010-04-13 @ 10:56:32
URL: http://tremil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback