Hårdrock, öl & tävlingspremiär

Åh shit mannen vad mina ben är ömma. Ja så där härtligt sega och tunga. Det är nog ett svar på att kvällens träning verkligen gör nytta.

Vi var 5 stycken som startade de två blocken med lagtempoträningen men det var bara två killar kvar i slutet av varje block. JV och Andreas är som maskiner när det gäller att mata på. Jag, Tobias och Einarsson är inga lönnfeta långtradarchaffisar men vi åker av helt enkelt.

Block Nr.1 orkade jag med i 12:55 min, 9,07km, 42,8 km/h i snitt och en snittpuls på 164.

Block Nr. 2 släppte jag efter 9:45 min, 6,64 km, 40,8 i snitt och en snittpuls på 168.

Upptäckte väldigt tydligt att benen började svida när pulsen passerade 172. Tyckte jag pressade mig att ta några fler förningar på block nummer två. Det är ju trots allt det de handlar om.Förmågan att pressa sig mest och samtidigt få ut mest i benen. Känner mig 90% nöjd med passet.

Förutom att vara spänd och förväntansfull på söndagens tävlingspremiär på racer så längtar jag oxå till fredagens lilla livekonsert på O`Learys. Det är ett coverband som lirar Def Leppard, Judas, Black Sabbath mm. De heter pigs in space.
Här nedan är ett klipp från just O`Learys, säkert med en mobil för ljudet är lite så där.

 

Förövrigt hoppas jag att alla skitungar i Baronbacken har hållt sig utanför den avspärrning jag gjorde idag och låter bli de 2,5 m höga stolparna som gjöts fast i ca 400kg betong var. Det vore inge kul om de lutade imorgon bitti.
Tjing.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback