cykelns dag

Idag har jag haft en marathondag framför tv:n. 6 h 40 minuter ganska exakt. För det var vinnartiden i herrarnas linje idag. Innan tvåan kolovnev var över mållinjen var jag ute genom dörren för det var ju cykelcrossträning i Hästhagen idag igen men det återkommer jag till.

Cadel Evans vann välförtjänt idag och jag har en historia angående honom.. VM i mountainbike 1999 gick i Åre och där deltog just denna Cadel. Som publik var bl.a. Johan på Forsberg och en viss Jörgen Pallhed. På ett av varven slängde Cadel Evans av sig sina glasögon inte långt ifrån dessa herrar. Om inget har hänt med dom så äger väl jörgen dessa fortfarande. På efterföljande varv hade Cadel ett par nya glasögon på sig så han led nog inte av förlusten...

Snart ska jag och S på bio. Hon vet inte vad vi ska se då jag spontanbokade via nätet idag. District 9 skall det bli då jag blev helt såld av den trailern på nätet idag.

Cykelcrossträning
Tisdagar 17:30 i Hästhagen är det som gäller för er cykelcrossnördar men vi slängde in ett extrapass idag.
Martintrampar var där förstås. Läs en rolig grej på hans blogg. Han jagade iväg ungdomar från hans tomt... Niclaspartyprissen var oxå där, en stark Lisa och så jag. Fler valde att inte dyka upp tyvärr men jag har stora förhoppningar på tisdagar. 

Nu så är det sporten, sen bio. Vi hörs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback