Urkass har med tiden blivit ur-stark

Idag har det körts två spännande tempolopp på cykel. Ett i Giro de Italia (hörde ni Vacchi läsa mitt sms?) och ett på Borlänge Tour i H30.

Imorgon startar utredningen i Operation Borlänge men vi kommer aldrig att erkänna nåt...


Jag får nu sluta med att säga att jag inte kan köra mot klockan för just de två etapperna har jag ju nu vunnit. Först en kort prolog och idag 10 km tempo där det har varit enskilda starter med klockan som motståndare.
 Här står den just då ledande Gunnar och jag innan vår tempostart. Är vi båda lite nervösa kanske... Jag hade 15 sekunder att ta igen och jag fick till ett riktigt bra tempolopp trots att jag inte hade kört banan innan vilket i Borlänge är en stor fördel då det är många svängar och igångdrag.
Till min fördel startade klubbkamraten Jonas V 30 sekunder före mig och redan efter ca 1 km såg jag hans rygg. Avståndet mellan oss var hela tiden så där hjälpsamt/retande 10-30 meter vilket gjorde att jag hela tiden gjorde vad jag kunde för att komma ikapp. Dessutom fick jag ju visuell hjälp när kurvorna kom och hur skarpa de var. På slutet av tempobanan kom vi även ikapp Peter och Anders från Almby IK så vi var ett 4-mannatåg som kom på upploppet.
Jag fick vänta i 59 sekunder i målfållan på Gunnar Töjren vilket då betydde att jag tagit ikapp de 15 sekundrarna och även kört ifrån med 14 sekunder till.
Kan det bli mer spännande? Gunnar och jag kommer definitivt att få mera fighter i sommar. Kul.
 Här är 7 Almby åkare i H30 + Carl Nilsson.

Sparar nu lite bilder till något annat tillfälle när mitt ego är lågt (kan det hända??) men ger er ändå en bild från prisutdelningen. Vad gör Peter??

Efter prisutdelningen fick vi välja varupriser från bordet till höger om oss på bilden. Jag kände mig jäkligt stressad av att ha 4 andra pristagare väntades på mig så jag var snabb att ta ett tunt skalplagg som jag kan ha med i bakfickan. 1 timme senare såg jag storleken. XL!

Har nån annat tagit nån bra actionbild så tar jag tacksamt emot den så man kanske äntligen kan ändra utseendet på sidan här.
Kramar så länge från en glad segrare.

Kommentarer
Postat av: Johan F

Grattis!

2009-06-01 @ 07:40:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback