Häxan och risifrutti

Oj vart ska man börja? 7800 kvinnor tog sig runt 5,2 km i centrala Örebro igår. Seismologer i Umeå undrade vad som stod på.

 Min kusin Linnea (singel) närmast kameran och en stretchande Sara som redan fått stela ben ca 5 minuter efter målgången.
Lite kul var det att gå omkring och se en del fruntimmer och lyssna på snacket om "har du druckit ordentligt idag?" och "Hur ska du lägga upp loppet?" och "Ska du äta nåt under tiden?" Kom igen tjejer... DET ÄR BARA 5 KM!!
 Läs saras upplevelse om vårruset här.

Har en tid nu passerat en maskin ute på gärdena vid oset på väg till jobbet och reflekterat över namnet varje gång. Coolt val tycker jag.


Jag har idag upptäckt att det är ungdomsläger man ska annordna. Inte tävlingar för vuxna. Det som vi idag har fått i spons av endast två företag är 120 risifruttis (ville ha 50st) och en jäkla massa semmelbullar, fikabröd, matbröd mm. Ingen ska behöva lämna detta läger hungrig. Hoppas vi hinner cykla nåt oxå.

Jag ska alldeles strax cykla till Ånnaboda för att dubbelkolla lite inför helgens bataljer och hoppas jag även hinner uppdatera lite imorgon em. där uppifrån. Ca 30 deltagare är det och ikväll anländer 2 husvagnar från Kopparberg oxå. Ser verkligen fram emot detta.
Pratade med Patrik Paulsson häromdagen. Han skulle åka över till Danmark för en onsdagstävling i cross country. 420 startande! Smaka på det. 420 startande en onsdagskväll i XC. Här har man gått och sagt i åratal att antalet startande i xc bara minskar i Sverige och Norge. Banan påminde tydligen om den i Borlänge och det tog bara ett varv innan han började varva folk.

Nu ska jag förbereda cykeln och sen blir det väl nån kvällsmat... Undra vad man ska laga ikväll.

Hej hopp

Kommentarer
Postat av: laban

Nu vet jag varför risifruttin var slut i min affär :o)



Hur gammal e singelkusin Linnea? Kan du fixa en blinddate?

2009-05-16 @ 19:00:34
Postat av: Ola

Det är hon nog inte omöjlig på. Ålder på en kvinna ska man väl inte fråga men säg så här... Mellan 40 och 30.

Postat av: Neapea

Hepp Laban,

jag är ungefär 25+ o blinddatar gärna:-)

2009-05-17 @ 19:14:32
Postat av: Ola

25+... Nu vet jag inte riktigt om det är Linnea som är Neapea... Trodde min kusse faktiskt var äldre än mig men jag kan ju ha passerat henne under livets gång så att säga...

2009-05-17 @ 19:19:28
URL: http://cykelola.blogg.se/
Postat av: Neapea

Ola... det går utför för dig. Man passerar en gräns när det verkliga åldern passerar den mentala och du börjar torka ihop om det inte vänder för dig snart... Man får aldrig låta sig luras in i den negativa åldersfixerigen!

Laban... ska vi ta en date så kan jag få veta hur gammal du är?

2009-05-17 @ 19:32:10
Postat av: Sara

Hallelulja för det Linnea! Ola kastade snöboll igår på alla ungar så han ska inte säga nått??



Ride on heting!

2009-05-17 @ 19:38:30
URL: http://saraskrypin.blogg.se/
Postat av: ola

Välkomna till Ola´s koppleriverksamhet!

2009-05-17 @ 19:39:41
URL: http://cykelola.blogg.se/
Postat av: Neapea

Tack Sara. Dig finns det fortfarande gott hopp för!!

De e bäst!

2009-05-17 @ 19:47:21
Postat av: nina

Jag vill också bli "kopplad" =)

2009-05-18 @ 16:09:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback