Kisspause x4 i snö

Ägaren till datorn gör att dagens pass inte kommit ut förrens nu. Ursäkta alla otåliga.

Nu är det många åldersrelaterade saker. Tur man har en så ung kvinna som gör att jag känner mig så ung.
Nummer 1: Funderar på att skaffa en kortare styrstam. Då sa båda cykelhandlarna i stan " Du börjar bli gammal"
Nummer 2: Blev förbannad på ungdomar som kasade skräp på gatan i förrgår.
Nummer 3: På min kyl har jag sparat ett reklam-utskick som informerar om tipspromenad i Stadparken på söndagar där man lan vinna fruktkorgar, presentkort mm.
Nummer 4: Gick och lade mig 20:47 igår.
Nummer fem:  Det har jag glömt...
Nummer sex: Jag sänker musiken på radion ibland, särskilt när jag kör bil och närmar mig centrum.
Nummer sju: Idag köpte jag Allt om trädgård när jag var och handlade.
Nummer åtta. Jag blir stel som en fegis (läs gubbe) när det blir isigt under hojen.

Idag körde jag ett pass med Daniel & Martin utomhus, på kvällen, i minusgrader, i nästan 2h. Något som jag trodde jag gjort för sista gången sen hösten -07 men det gick bra. Roligt var det oxå. En kort film hann jag med oxå som på mitten blir lite skakig då fegisen i mig greppade styret bara för jag kom ur spåret lite grann.


Igår blev det ju inte mycket cyklat, tagit det lungt hela dagen idag och detta visade på pulsen idag. kroppen kändes jättebra (trots flåsandet på filmen) och så fort vi stannade idag så toksjönk pulsen. På mig iaf, inte på stackars martin som slet och flåsade idag. Det bådar gott inför morgondagens VO2max-test. Något annat som känns bättre är min teknik. Igår var jag nog fruktansvärt ringrostig men dagens pass i snö på skogsvägar/stigar var nyttigt. Jag och Martin turades om att uträtta 4 pisspauser, Daniel ingen. Han kan bli en långloppskung med den blåsan.
Vi pratade lite om kommande tävlingar och om Daniel följer med till Borlänge Tour så kan vi bli 7 eller 8 stycken i H30 där. Fasiken vad kul!

Nu ska jag se på fantastic 4.
Hej hej.
Ni som vill läsa om smaskiga detaljer...Jag ska uträtta dom nu.... ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback