svinsnyggt


Det blev inget Marieberg igår. Mest beroende på att det var stängt. Vi åkte ut till Farsan istället för vid hans båthus vid sjön avern erbjöds det grillat vildsvin som var skjuten av han själv, för 1,5 vecka sen, ca 500 meter från platsen där vi grillade. Kan det bli mer lokalproducerat? Blev dock inte imponerad av smaken av vildsvin men det är ju klart.. man kan ju variera kryddningen.
När de andra grävde mask och fiskade passade jag på att tvätta hans motorcykel som jag verkar få låna ett tag till :-)
Lite bildfrossa från landet:
Klicka på varje enskild bild för förstoring.


Missade dock att fota en kalv som hade fötts den 8e maj i år och var därför döpt till Ola. Förutom fiske-o jakthistorier så fick jag höra att en bastu var på väg som byggsats till båthuset så till hösten blir det garanterat bastu vid avern oxå.

Benen kändes oförskämt pigga igår trots löpningen i fredags men klokheten gjorde att det blev ett lugt pass på racern. Idag blir det nästa samma valör på passet fast lite längre. Tanken är att få upp antalet cykeltimmar lite grann. I veckan kommer det att bli hårdare så en lugn dag till gör nog gott inför kommande race.

Nu ska jag väcka sovgrisen för jag är jättehungrig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback