Fru Lundberg & Fru Östergren

Attans vad det har skett saker på jobbet idag. Det är roliga arbetsdagar när man betar av 4-5 punkter på den arbetslista vi får på måndagarna. Jag fick åter igen komma in i fru Lundbergarn. Henne har jag inte varit inne i sedan i vintras då jag plogade en hel del snö. Imorse var det dock fogsand, stenmjöl och plattor som skulle flyttas. Sen blev det en resa till Sköllersta för lite plattläggning, sen fixa en gunga på ett dagis här på norr, sen lasta lite skaer på olika kärror inför morgondagen för att avsluta dagen med lite häckklippning. Ouf..Mycket nu.

Dagens träning
Jo efter den händelserika dagen så hamnade jag i klubblokalen där watthojen väntade. 5 minuters på tröskel blev det trots att jag hade tänkt annat. Det funkade väl okej men inte den "tjohoojagärstark"-känslan som man önskar inför kommande SM. En tävling som en del just ser som bara en tävling. Jag själv har dock alltid sett det som ett av säsongens viktigaste mål och i år har jag ju faktiskt möjlighet till en pallplats så en lite starkare känsla i benen hade inte skadat men så har man väl tänkt i 10 år nu.
Hoppas den efterlängtade känslan, o kraften, finns där på tors & fredag bara.

Imorse när jag skulle handmata min andra kärlek Öste så fick hon ett stadigt tag om fingertoppen istället för den lilla matbit jag höll i. Jävlar vad ont det gjorde och trots att jag skade handen över akvariet ville hon inte släppa. Hon ryckte neråt och jag uppåt och till slut tappade hon greppet men jag trodde faktiskt att hon skulle få loss en bit av mig. Jag var öm i det fingret i 1,5 h sen. Jäkla husdjur att växa sig större. För nåt år sedan kunde hon inte riktigt få bra grepp med sin lilla mun men nu...

Efter träning blev det ännu mera jobb förresten..Vi är ju husvakter åt en jäkla fin villa i Sörby så där blev det att eftersvettas med gräsklippning, skördning, vattning mm. Imorgon blir det ännu mera trädgårdsjobb där. Gud vad man fjäskar för svärmor...

hej hopp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback