juletid likamed dötid

Ahhh visst är det med kattunge men nu är han billig. Säljer han till den första som bjuder. Efter att ha hoppat upp ca 10 ggr i knät under den korta tid jag suttit vid datorn och lika många gånger blivit nedslängd åkte han nu ut ur rummet. Går inte att sitta vid datorn med han i närheten.

Igår var det dax att göra om det traditionsliknande misstaget när det gäller julmat. Att föräta sig. Hos Saras farmor är det alltid mycket god mat och trots mina 31 år har jag inte lärt mig att äta lagom. Nu dryga tolv timmar senare sitter jag här och är inte det minsta sugen på frukost. En kopp Thè duger gott.

Något annat som jag inte e sugen på är att cykla men det kommer jag säkert att göra ändå när samvetet säger att "shit vad calorier du åt igår!!!!!!!" Och eftersom juletid är en tid då det bjuds på mat (men oxå praliner) så går det ju inte att ligga på latsidan.
Igår körde vi julsvängen, kort beskrivet var det väl sportklungan + Bombarn. Härligt att köra en klassisk vinterväg. Vägen över bergen till Nora är inte bara skönt kuperad utan var även nu riktigt vintrig. Några minusgrader och roligt sällskap gjorde det till en bra tur. En lika klassisk snabbfika på statoil i Nora med lussebulle och aoutamatkaffe.
Mindre roligt var mitt knä som kändes av hela resan. Förmodligen en slemsäck på utsidan av vänster knä som spökar. Tog två antiflamatoriska piller igår och satt mkt still under julematätandebesöket igårkväll. Hoppas att lite frånvaro från löpningen funkar även denna gång. Om jag inte missminner mig så var det just detta problem jag hade i våras när jag o jobbarkompismats började träna inför marathonet. 

Nu skall jag surfa runt på lite humorklipp innan jag byter om för ett distanspass.
God jul igen.

Kommentarer
Postat av: martintrampar

Vi hopppas på en distanstur imorrn i snöväder.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback