Tungt vatten

Idag har jag dopat mig med färgämnen, socker och en del andra tillsatser. Har ni kollat in ingredienserna på statoils bullar? Man blir inte lika sugen då. Anledningen till mitt begär efter godis kan ha med att göra att jag vaknade 04:40 och gick upp då oxå. Varför somna om i 20 minuter för att vakna upp tröttare?


Melodifestivalen kommer till Örebro!!!!!!!!!!!!!!!! VA! Jippie. Hård rock i alla ära men i vinter skall riktig kvalitèmusik upplevas live :-)

Dagens träning
För att spara tid i mitt lite uppstressade liv så åkte jag direkt till klubbstugan för inneträning på testcykeln. Då jag kännt mig sliten sedan den dubbla tävlingshelgen så visste jag att högintensiva intervaller inte skulle gå så bra idag. Jag bestämde mig istället  för att bättra på min benstyrka och köra styrkeintervaller. 5 minuter långa. 60 i kadens och eftersom givaren som mäter själva kadensen strular så varierade watten från 300 w till 477w.
Eftersom fartvinden är utebliven där inne så flöder verkligen svetten. Efter avslutat pass så blir det att torka golvet under hojen och att duscha ganska svalt så man inte fortsätter att svettas för mkt.
När jag gick ut ur omklädningsrummet så startade larmet i klubbstugan! Jävlar vad det låter. Några orienterare som strykt runt i stugan undertiden jag tränade hade lämnat huset och låst/larmat dörren. Tack för den passningen.

Efter lite ringande (inte bara i öronen) löste det sig bra. Eftersvettningarna flödade ordentligt när jag började trampa hemåt bara för att dumpa väskan och byta den slitna vinterhojen mot den heta tävlingshojen. Jag skulle möta upp Panikmekarn Daniel som hade strul med sin hoj och jag ville ju testa om den nya kedjan och kassetten lirade med de gamla klingorna fram. DET GJORDE DE INTE! Blir att gynna cykelhandlarn imorgon så man kommer runt Finnmarken på lördag.

Nu har både family Guy och moccakaffe avnjutits. Undra om jag ska njuta någe mer ikväll?

Kommentarer
Postat av: Johan F

Hey, du glömde ju skriva att du stötte på ett skönt gäng med happyåkare efter träningen! Kan säga att, med tanke på happyride i bergen nästa helg, de kör back-sm i rallybacken då, så det kan vara lite stök där.

2009-08-28 @ 07:39:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback