semester dag 2

Igår gick jag upp 06:20. Idag vaknade jag kl. 05:00 men somnade om. Slog upp ögonen med ett ryck 55 minuter senare men lyckades lura mig till sömns igen. Kl. 07:00 var det nära att jag steg upp men det kände nog Sara på sig för hon slängde över ett ben över mina och jag lyckades inte brotta mig loss förrens 07:20.  Bra nära mitt mål på halv 8.

Det är stressigt med semester. Kl 9 ringde niclas från sportklungan.se och sa att han redan var redo för att trampa till Kumla och cx-rek. I samma stund behövde jag gå på toa, jobbarkompismats skulle svänga förbi för cykelmek och det plingade friskt på MSN. Allt på en gång. Vad skönt det ska bli att börja jobba igen så man kan ta det lugnt :-)

Hörde av en slitvarg i Kopparberg att " fasiken vad ni rekar mycket för cykelcrossen" och det har han rätt i. Men efter att ha nyligen ha pratat med
Herr Cykelcross i Falun verkar det som vår tävling kommer att bli den klart bästa. Kaxigt uttalande så här tidigt men jag vill göra en redan bra tävling ännu bättre. Hoppas vi lyckas.

Gårdagens träning
Glömde ju bort att jag var på gymet igår. 2 dagrs tävlande gjorde att benen fick vila helt. Bröst, latsen, biceps, mage och sidfläsket fick sig en omgång. Sen stretchade jag ganska bra då det blivit på tok för lite efter tävlingarna så ryggen ömmade igår. Idag mår den bättre.

Dagens träning då
Jag o Niclas trampade mtb raka vägen till Kumlabadet för att kontrollmäta cx-banan med mobil. Inte på det gamla sättet med cykeldator utan mobil med GPS. Vet inte hur exakt det blev men den sa 2,23 km och då körde vi aldrig inne på badet så ca 200 meter får man väl lägga till. Om den banan skulle visa sig bli för kort finns ett antal möjligheter till att förlänga den. I planerna finns även en längre spurtraka, en dubbel-depå, bättre ljud.
 
Här står Niclas vid den tänkta, nya, mållinjen. Ca 50 meter efter den gamla som var strax bakom grindarna. Uppe på den öppna platån där vi står blir det nog det nya tajta tävlingscentrumet.

Efteråt tog vi kaffe & glass vid torget och körde via Ekeby, Norra bro hem. Halvvägs hem mötte vi Andreas W på sin fina Pinarello och strax därefter kom Petter J i sin skrumpna Volvo :-) Stod och snackade hjul, vikter, berg mm. innan vi skiljdes åt.

Imorgon så blir det ännu en dag i cykelcrossens tecken. För en del av er kanske det känns avlägset men jag längtar dit så mkt att det idag fixas affischer och imorgon förhoppningsvis sponsorer. Tar bilen till Kumla för att ragga.
Sen blir det att börja förbereda sig för torsdagens avfärd norrut.

Hej hopp så länge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback