I 3-fas

Sitter och väntar på ett samtal nu. Från förhoppningsvis ett företag som vill vara med och synas på cykelcrosstävlingen vid Kumla den 18 oktober.

Jag borde ta tag i de tre cyklarna som skall servas oxå men allt har sin tid.

Jag har nog inte nämt min ordentliga träningsvärk denna vecka va? Var ju på gymet i tisdags och har fortfarande ont i muskelfästena. Det som gör det extra obehagligt är att det är i magen. Så nysningar, hostningar eller att resa sig från sängen gör ont. Nu är det ju tur att jag inte ligger på rygg lika ofta som......nej..törs inte skriva mer nu...
Allt detta beror iaf på att jag hittade en ny magmaskin på friskis. Den verkar funka.

Nu ska jag skriva om en lag som förmodligen är hemlig på jobbet
På jobbet åker vi ju runt till fastigheter och ibland händer det att man träffar de som bor precis där. Om man jobbar lite längre på en o samma plats( allt från 3-4h till flera dagar) och dessutom skapar en verbal kontakt med innehavaren så ökar chansen till att man kan bli bjuden på fika.
Sånna platser är bra. Man besöker dem gärna och gör ju då ett extra bra jobb där för samvetet gör ju att man inte vill fuskjobba. Favoriten är gamla damer för där finns alltid massa hembakta kakor + bullar. Dessa fikamöjligheter delar man inte helt självklart med sig av. Man vill ju inte "bjuda" jobbarkompisarna på denna fikamöjlighet.
Där jag de senaste dagarna har jobbat har jag blivit bjuden på mest energidryck och coca-cola (undra om det var pikar??) men idag kom det en helgpresent till både mig och kollegan. Var sin flaska rött vin. Tackar!

Som grädde på moset var gamla kollegan Martin förbi jobbet och tackade av sig själv med tårta till oss alla. Mums för samvetet.

Nu skall hojarna servas! SEn laddar jag inför dubbelhelgen.
Mtb imorgon. Svealandsmästerskapen. Tempo.
Racer på söndag. Veterancupfinal. 85 km.

Kommentarer
Postat av: andreas wiking

tja ola!

Har tittat på lite nya hojar sen vi pratade i marka.

tror du någon av dessa kan vara något för en glad ammatörcyklare.

http://www.cykloteket.se/ProductDetail.aspx?ProductID=10637



bikefat_boy.php" rel="nofollow">http://www.focusbikesuk.com/focus-hardtail-mountain-bikes/mountainbikefat_boy.php



fatboyen var jag o klämde på hos uno forsberg, och det känns som en hoj som räcker åt mig

2009-08-21 @ 18:36:34
Postat av: andreas wiking

bikefat_boy.php" rel="nofollow">http://www.focusbikesuk.com/focus-hardtail-mountain-bikes/mountainbikefat_boy.php

2009-08-21 @ 19:22:05
Postat av: andreas wiking

länken till fatboyen funkar inte, men jag antar att du kan använda google:)

2009-08-21 @ 19:24:56
Postat av: ola

Tja Andreas.

Nja..beroende på din budget så rekommenderar jag hellre 2 st hojar på cyclecomponents i Karlstad.

http://www.cyclecomponents.com/1/sv/artiklar/full-dynamix-r40-race-alloy-shimano-slx-rs-recon-xc-fulcrum-5.html

och denna

http://www.cyclecomponents.com/1/sv/artiklar/full-dynamix-r40-comp-alloy-shimano-deore-rs-tora-xc-shimano-wh-m505.html

Dessa två tycker jag har bättre framgafflar samt den dyrare har bra hjul.

2009-08-21 @ 21:32:51
URL: http://cykelola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback